piątek, 5 kwietnia 2013

Dorada z patelni z glazurowaną słodką marchewką, zieloną fasolką gotowaną na parze i ziemniaczkami sałatkowymi

Dorada, ulubiona ryba starożytnych Rzymian na moim stole. Zawiera sporo białka, witaminę D, kwasy tłuszczowe Omega 3 oraz składniki mineralne takie jak jod, selen, fluor, magnez oraz wapń.
Pozytywnie przeszłą weryfikację swojej osoby i może zagościć w mojej kuchni ;)
Bardzo delikatna rybka o smaku zbliżonym do pstrąga.

Cała dorada o wadze 230 gram, 
przyrządzona według mojego przepisu ma ok. 260 kcal 
Porcja fasolki szparagowej widoczna na zdjęciu ma ok. 15 kcal 
Porcja glazurowanej marchewki widoczna na zdjęciu ma ok. 70 kcal 
Porcja ziemniaczków widoczna na zdjęciu ma ok. 260 kcal



Składniki (ilość w zależności od liczby osób na obiedzie) :
* dorada
* pieprz cytrynowy
* sól
* klarowane masło
* ziemniaki sałatkowe
* fasolka szparagowa
* marchew
* brązowy cukier
* limonka lub cytryna





Przygotowanie ryby:
1. Oczyszczone ryby pozbawioną głów nacieramy solą i pieprzem cytrynowym. Odstawiamy na 15-20 minut.
2. Po tym czasie smażymy z obu stron na sklarowanym maśle.
3. Dorada świetnie smakuje skropiona świeżą limonką lub cytryną.

Przygotowanie glazurowanej marchewki:
1. Umytą i oskrobaną marchew kroimy w talarki.
2. W woku rozgrzewamy sklarowane masło,wrzucamy marchew. Dusimy pod przykryciem ok. 5-8 minut.
3. Doprawiamy do smaku solą i dodajemy brązowy cukier. Przykrywamy, dusimy aż marchew będzie miękka, od czasu do czasu mieszając. 




























Fasolkę gotujemy na parze. Doprawiamy do smaku solą.
Ziemniaki możemy ugotować w wodzie lub na parze i polać łyżką sklarowanego masła.





























16 komentarzy:

  1. Uwieliam takie dania, pięknie podane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dorada to moja ulubiona rybka:) mniam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczna i nie ma tyle czyszczenia co przy pstrągu.

      Usuń
  3. Wow, cudna, uwielbiam rybki! Zawsze dobrze się czuję po takim obiadku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis jak znalazł na piątkowy obiad :)

    --
    Pozdrawiam Kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Dorada przepysznie wygląda:-) Uwielbiam, ale do tej pory robiłam w całości z piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
  6. Och, jak zdrowo! :) Rybka i warzywa - pyszne zestawienie. Im bliżej wiosny i lata, tym bardziej takie lubię. To chyba ta świeżość w powietrzu (nie mylić ze śniegiem, który wciąż pada za oknem ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ryby uwielbiam - doradę również polubiłam, a jadłam ją po raz pierwszy w Wielką Sobotę w Kazimierzu nad Wisłą.
    Ale nie do końca się zgadzam ,że jest podobna w smaku do pstrąga, to w końcu morska rybka:-)
    U mnie dzisiaj zupa rybna, zapraszam!
    www.magnolia-rozmaryn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. naprawdę mega apetycznie przyrządzona rybka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo na pewno wyprobuje . Nigdy nie jadlam tej rybki ale czas to zmienić ;) pozdrawiam

    P.s. czytam opis ' o Tobie' i w gruncie rzeczy to jesteśmy do siebie podobne , ;)
    Ją także jestem mama, żoną, kobieta pracująca i bawiaca się sporo w swoim aneksie kuchennym ;) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za rybami, ale to danie wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dorada czeka w lodówce... może jutro? Bo dziś był dorsz ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O coś wreszcie dla mnie, bo niestety nie lubię duszonych rybek:( Małgosiu droga, czy taką rybkę podsmażoną właśnie jak tutaj na niewielkiej ilości masła sklarowanego + np kaszę albo ryż + warzywa oczywiście można jeść 1-2 razy w tyg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz w tygodniu ze względu na ryzyko skażenia ryb metalami ciężkimi (kupując nie mamy pewności czy jakiegoś skażenia nie ma). Porcja bezpieczna to 200 g na tydzień,
      Jeśli mamy ryby pewnie np. z jeziora to można dwa razy w tyg.

      Usuń