środa, 24 kwietnia 2013

Placuszki z kaszy jaglanej w 3 wersjach: z anchois, różowym imbirem i serem roquefort. Prosta baza,wykwintna przekąska !

Prosta baza w połączeniu z ciekawymi dodatkami tworzy zaskakującą, wykwintną przekąskę, której nie powstydzimy się przed najbardziej wymagającymi gośćmi.
Użyte dodatki mają intensywne smaki, które studzi i lekko neutralizuje delikatność kaszy.

Kasza jaglana, jakże niedoceniana  i pomijana w codziennym jadłospisie jest bogatym źródłem białka i krzemionki korzystniej wpływającej na skórę, włosy i paznokcie.

Anchois, cudowna mała rybka, bardzo słona o specyficznym korzennym, lekko cytrusowym smaku.

Imbir jest ostry, aromatyczny i jest jednym z moich ulubionych dodatków do potraw.

Ser roquefort to niebieski francuski ser owczy o wyrazistym i ostrym smaku. Jest jednym z najstarszych gatunków sera. 

Jeden placuszek bez dodatków ma ok.45 kcal
























Składniki na placuszki:
* szklanka kaszy jaglanej
* 2 szklanki wody
* łyżka masła
* jedno jajko
* pół szklanki mąki pszennej
* sól do smaku
* łyżeczka imbiru
* szczypta pieprzu cytrynowego
* oliwa do smażenia
Dodatki:
* różowy imbir w zalewewie
* anchois w puszce
* ser roquefort

Przygotowanie:
1. Kaszę zalewamy wodą, dodajemy łyżkę masła i gotujemy. 
2. Do wystudzonej kaszy dodajemy przyprawy, mąkę i jajko. Mieszamy dokładnie, aż składniki się połączą.
3. Placki smażymy na oliwie.
4. Z usmażonych placków przy pomocy szklanki wycinamy równe kółeczka.
5. Dekorujemy dodatkami. 
























































































30 komentarzy:

  1. Wszystkie razem i każdy z osobna bardzo fajne:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię te placuszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) ja to chyba sie wprosze do Ciebie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja!! Wygląda pysznie.

    http://fasterbetternicer.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja poproszę te serowe i z anchois:)
    Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście zapomina się o tej kaszy..a szkoda, bo można z niej zrobić takie piękne placuszki! Ciekawa jestem połączenia smaków sera i imbiru na jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne! Ja dzisiaj jadłam kaszę jaglana na śniadanie:-), to moja ulubiona kasza:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam tylko placuszki/kotleciki z gryczanej, bardzo mi smakowały. Twoje z jaglanej są rzeczywiście eleganckie, mogłabym takie podać na przystawki podczas jakiegoś fajnego przyjęcia albo imienin... Super to wymyśliłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł na przystawkę. zjadłabym szczególnie te z serem roquefort :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają smacznie i zdrowo. Aż ślinka leci :D

    Zapraszam na mojego bloga o zdrowym trybie życia: http://smakuj-poczuj-doznaj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. wygladaja super apetycznie i jakie zdrowe,robie dzis:)

    http://missthemountains.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń
  12. dlaczego nie podajesz wartości kalorii

    OdpowiedzUsuń
  13. wcinam je właśnie z żurawnią

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy można te placuszki zrobić w piekarniku ??

    OdpowiedzUsuń
  15. Małgosiu czy można mąkę pszenną inną mąką ??

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy można takie placuszki przygotować dużo wcześniej czy może podgrzać czy np. podawać na zimno?

    OdpowiedzUsuń
  17. odkrywam Twój blog i jestem pod dużym wrażeniem. Masz ogromną wiedzę i praktykę:) W temacie placuszków chciałabym zapytać jaka to będzie ilość kaszy już ugotowanej. Często gotuję więcej i wtedy chciałabym wykorzystać pozostałość z poprzedniego dnia na coś innego:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gosiu, z podanego przepisu na placuszki wychodzą 3 sztuki? Na ile sztuk jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. placuszków wychodzi więcej a ich ilość zależy od wielkości placuszków ;)

      Usuń
  19. Witam. Czy mozna na kolacje te placuszki?

    OdpowiedzUsuń
  20. Placuszki wyglądają niezwykle apetycznie, jednak te z anchois nie pasują kategorii wege...ryba to mięso...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placuszki są wegetariańskie. Dodatki można sobie dowolnie zmieniać.

      Usuń