wtorek, 6 sierpnia 2013

Smoothie z borówki amerykańskiej w wersji fit i wszystko co powinniśmy wiedzieć o borówce

Pod względem wielkości produkcji, Polska jest trzecim na świecie producentem borówki amerykańskiej zaraz po Amerykanach i Kanadyjczykach. Borówka na dobre zadomowiła się u nas kilka lat temu. Obecnie ilość plantacji w naszym kraju zwiększa się z roku na rok co wiąże się z tym, iż w sezonie można kupić borówkę w bardzo atrakcyjnej cenie. Ja dziś kupiłam pojemniczek za 5 zł.

Inwestując w borówkę, inwestujemy we własne zdrowie. Jakiś czas temu pisałam o oczyszczających właściwościach koktajlu z malin. Dziś chcę polecić borówkę.

Borówka to bogactwo błonnika, żelaza, witaminy A, witamin z grupy B, potasu, wapnia,fosforu oraz enzymów obniżających poziom złego cholesterolu LDL a zwiększających poziom dobrego HDL . Zawiera bardzo dużo związków antyoksydacyjnych a wszystkie panie na pewno wiedzą że antyoksydanty zabijają wolne rodniki, które to z kolei przyczyniają się do starzenia się skóry.
Antyoksydanty w diecie są więc szczególnie ważne dla nas kobiet. 
Borówka ma także bardzo korzystny wpływ na wzrok. Polecana jest szczególnie osobom, których wzrok jest szczególnie obciążony czyli osób pracujących przy komputerze, kierowców czy pracowników tzw. precyzyjnych.

Borówka świetnie nadaje się na przekąskę przed telewizorem. 100 gram borówki to tylko 62 kcal.
Ja proponuję dziś smoothie z borówki w wersji fit czyli bez dodatku cukru. Przygotowane ze schłodzonego kefiru doskonale chłodzi i gasi pragnienie.
Szklanka to 165 kcal. 

Smoothie z borówki amerykańskiej w wersji fit i wszystko co powinniśmy wiedzieć o borówce


 Składniki:
* szklanka borówki amerykańskiej - ok. 80 kcal 
* szklanka kefiru 0% - ok. 85 kcal

Smoothie z borówki amerykańskiej w wersji fit i wszystko co powinniśmy wiedzieć o borówce





















Smoothie z borówki amerykańskiej w wersji fit i wszystko co powinniśmy wiedzieć o borówce

























Smoothie z borówki amerykańskiej w wersji fit i wszystko co powinniśmy wiedzieć o borówce

17 komentarzy:

  1. Odkąd napisalas o malinach prawie codziennie kupuje pojemniczek , borowki też uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. :)
    ja też codziennie pije koktajl z malin :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosiu czy nasz polska czarna jagoda może zastąpić borówkę? Ma podobne własciwości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właściwości trochę inne ale spokojnie może zastąpić :) oj jak bym podjadła sobie jagódek :)

      Usuń
  4. Malgosiu, licze, licze ale calosc kefir + jagody = 165 cal a u Ciebie jest podane 185 cal/wersja bez cukru. Moze to sa rozne szklanki-inna na pomiar owocow i kefiru a inna, w ktorej pokazujesz gotowy produkt???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. walnęłam się w obliczeniach, zachodzę w głowę jak :/ już poprawiam, dzięki :)

      Usuń
  5. Witam czy zamiast kefiru można dać maślankę?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiej firmy kefir lub maślankę najlepiej kupować?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. taki koktajl traktować w ciągu dnia jako 1 z 5 posiłków? kasiag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, np. jako przekąska z tym że dodaj coś do tego aby razem było ok. 250 kcal

      Usuń
  8. Witam i mam pytanie czy zamiast kefiru czy maślanki mozna czasami do koktajlu użyć jagurtu naturalnego?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy jogurt naturalny może być użyty do koktajlu?

    OdpowiedzUsuń
  10. Małgosiu koktajl przepyszny ale z podanych przez Ciebie ilości wychodzi 2 szklanki koktajlu czy mogę traktować to jako 1 porcję i wypić od razu czy raczej jako dwie i wypić jedną na drugie śniadanie a drugą na podwieczorek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypij całość rano ale możesz rozciągnąć w czasie.

      Usuń