poniedziałek, 30 grudnia 2013

Jak wrócić do formy, jeśli jednak pofolgowałaś/łeś sobie w Święta ?

Zdjęcie zakupione w Banku Zdjęć

Przyszło sporo próśb o rady dla tych, których jednak silna wola opuściła i pofolgowali sobie w te święta.
Nie planowałam posta o tej tematyce, ale zgodnie z życzeniem, śpieszę z pomocą  :)
Zdeterminowani mogą zacząć od zaraz. Ci którzy urządzają, bądź wybierają się jutro na Sylwestra, mogą zacząć od 1 stycznia :)
Jutro z samego rana zapraszam Was także, na propozycje Sylwestrowych przekąsek.

Te kilka wytycznych, które podaję, są sposobem na szybkie oczyszczenie organizmu i powrót do formy sprzed świąt. Nie traktujcie tego jako jakiejkolwiek diety. Wiecie jaki ja mam stosunek do diet ;)
To nie jest sposób odżywiania na stałe, a na kilka dni, aby wyregulować pracę żołądka i usprawnić metabolizm.
Ja osobiście mimo, iż nie pofolgowałam sobie w święta, stosuję się do tych wytycznych przez kilkanaście dni po świętach, aby oczyścić żołądek.  Detoks przyda się każdemu.

Jak wrócić do formy po 2-3-4 dniach zapomnienia?

Przede wszystkim i bezwzględnie wyeliminuj :

1.słodycze i przekąski z białej mąki (ciasta, ciastka, paluszki, krakersy, cukiereczki, dropsy, tik-taki etc.... )
2. węglowodany proste (białe pieczywo, bułki, drożdżówki, makarony z białej maki etc.)
3. słodkie owoce i bakalie : banany, winogrona,orzechy, rodzynki, mandarynki etc.
4. słodkie gotowe musli czy wszelkie gotowe płatki czy mieszanki śniadaniowe nawet te z napisem FIT .
Te wszystkie FIT to MIT. Sprawdźcie, ile mają cukru w składzie i porównajcie z innymi nie będącymi fit.
5. ziemniaki i biały ryż.
6. ogranicz sól do minimum.
7. słodkie soki 

Pamiętaj o :

1. maksymalnie 4 godzinnych odstępach między posiłkami . To niezbędne, aby wyregulować i usprawnić metabolizm. Organizm to inteligentna bestia i jeśli wie, kiedy znów dostanie jedzonko, to nie będzie go odkładał na gorsze czasy, tylko spali na bieżąco.
2. aktywności fizycznej. Z tym że aktywność należy zwiększyć do ćwiczeń dwa razy dziennie po 30 minut.
3. morzu wody !!! Najlepiej 2 litry. Wodę można zastąpić ziołowymi lub owocowymi herbatami bez cukru. Wypłukują toksyny.
4. po każdym większym posiłku typu śniadanie, obiad, kolacja wypij niesłodzoną miętową herbatę. Świetnie działa na trawienie i poprawia perystatykę jelit.

Wprowadź do jadłospisu:

1. płatki owsiane, kaszę gryczaną, jaglaną, pęczak.
2. gotowane warzywa.
3. produkty bogate w błonnik, który pęczniejąc w żołądku, wypełnia go i zmniejsza uczucie głodu. Dodatkowo poprawia i reguluje pracę jelit oraz usuwa zaparcia.  (jabłka, płatki owsiane etc...)
4. jogurt naturalny. Poprawia pracę żołądka i jelit.
5. sok marchwiowy. Doskonale oczyszcza jelita. 

I jeszcze co ważne :

1. jedz kombinacje mięsa z warzywami lub kaszy z warzywami.
2. Pieczywo (razowe) możesz jeść na śniadanie, jednak nie na kolację. Kolacja ma być leciutka, najlepiej jeśli będzie to sałatka.
3. jedz 5 posiłków dziennie. Trzy główne (śniadanie,obiad, kolacja) i dwie przekąski.
Nie podjadaj między posiłkami.  

Stosując się do tych zasad pozbędziesz się towarzyszącej świątecznemu obżartwu ociężałości i złego samopoczucia.


5 komentarzy:

  1. ja pozwoliłam sobie na obżarstwo w pierwszy dzień świąt :) nie czułam sie z tym dobrze więc na drugi dzień poszłam biegać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana dziękuję Ci za ten post. Ja jutro idę na sylwestra do znajomych ale do zasad stosuję się od dziś. Jutro już sobie nie pofolguję., Wystarczy tego dobrego :)
    Buziaczki,
    Aldona

    OdpowiedzUsuń
  3. A u mnie w święta dramatu nie było na szczęście. Ciasto sama upiekłam w wersji ultra mało cukru, z maki pełnoziarnistej także było dobre i zdrowe. Skusiłam się na barszcz, skusiłam się na pierogi i na rybkę w małych bardzo ilościach.
    Przeważnie potrawy świąteczne są ciężko strawne i źle się po nich czuje także jem jak najmniej w święta. Na drugi dzień świąt na obiad była sałatka grecka z tuńczykiem, wszelkie dary od rodziców w postaci smażonych ryb i sałatek zjadł mój luby:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, u mnie dramat , pozwoliłam sobie na dużo za dużo a teraz cierpię, w brzuchu ciągle burczy a ja podjadam, ratunku jak zapanować nad tym głodem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastosuj się do wszystkich powyższych rad.
      Jedz 5 posiłków dziennie - rozsądnie je rozplanuj. NIE PODJADAJ między posilkami !!!
      W napadzie głodu (jak już Cię skręca) zjedz jabłko, kilka słupków marchewki lub wypij mały jogurt naturalny.

      Usuń