wtorek, 11 lutego 2014

FIT koktajl ! Z bananem, gorzkim kakao i otrębami


Fit koktajl z bananem i gorzką czekoladą.
Przepis na ten koktajl opublikowałam jakiś czas temu  na facebook'u jako propozycję na szybką wieczorną przekąskę. Nie spodziewałam się, że aż tak przypadnie Wam do gustu :)

Regularnie pojawia się w nowych jadłospisach, które publikuję, jednak od kilku dni otrzymuję bardzo dużo pytań. Gdzie go znaleźć,  jak go zrobić, czy jest na blogu etc. ? 
Facebook'owe posty "żyją" krótko i na Waszych tablicach przykrywane są dużą ilością kolejnych, dlatego na Waszą prośbę umieszczam przepis na ten koktajl na blogu, aby łatwo było go znaleźć.

Docelowo będzie umieszczony w zakładce Przekąski i Słodkości. 
Dlaczego w słodkościach ?
Bo jest świetnym sposobem na pokonanie słodyczowych pokus. Zwłaszcza wieczornych. Zresztą co niektórzy mogą o tym opowiedzieć :)

Kaloryczność takiego koktajlu (z użyciem kefiru) to ok. 190 kcal 


 Składniki:

*  szklanka kefiru, jogurtu naturalnego lub maślanki 
* pół banana
* pół łyżeczki gorzkiego kakao 
* 2 łyżeczki otrębów owsianych lub żytnich (mogą być 2 łyżki ) 


Otręby mieszamy z kefirem i odstawiamy na 5 minut do napęcznienia.Wszystkie składniki miksujemy w blenderze na koktajl.  
Koktajl nabiera słodyczy dzięki obecności banana. Ważne, żeby był dojrzały. 
Ostatnio próbowałam z odrobiną wanilii i cynamonu. Też pyszny.

83 komentarze:

  1. świetny pomysł i małokaloryczny :) Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj robiłam z jogurtem naturalnym-Jak dla mnie super i nawet mężowi smakował :-)a jak on mowi że dobre tzn. że dobre

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja często robię sobie podobny tyle że z 2-óch bananów, mleka (ilość zawsze biorę na oko) i kakao.. Pyycha ♥

    meyssely.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm.... Dodaję do "must try" ;) Sama kombinuję z koktajlami więc na pewno spróbuję ;)

    Zapraszam na posmakujsport.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo często robię podobne koktajle, są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ja również często do niego wracam :-). Proszę o więcej takich koktajli ;-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie sobie popijam i dodalam cynamon i aromat waniliowy bo nie mialam wanilii
    czy spokojnie mozna używać tych aromatow w buteleczkach jak do pieczenia ? Czy one jakos bardzo wpływają na kaloryczność
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odradzam aromaty w buteleczkach. Aromat wanILINOwym znajdujący się w tych buteleczkach raczej nie jest naturalny. Te buteleczki są zbyt tanie aby można było założyć, że wanilina została wyekstrahowana z prawdziwej wanilii. Z pewnością została sztucznie wytworzona a sztucznie wytworzona wanilina znajduje się w rejestrze National Institute of Health jako niebezpieczny związek chemiczny. Kup laskę wanilii i włóż ją do cukru a będziesz miała prawdziwy , naturalny cukier waniliowy.

      Usuń
    2. wanilina to składnik wanilii odpowiada za jej aromat :)

      Usuń
    3. niestety we wszelkich produktach masz aromat sztuczny, a nie naturalny, napisałam to powyżej,
      do cukrów wanilinowych czy aromatów do ciast w buteleczkach nie stosuje się waniliny wyekstrahowanej z prawdziwej wanilii,

      Usuń
  8. ja bylam juz w paru sklepach m.in w biedronce i nigdzie nie moge otrebow kupic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no co Ty ?? w każdym większym spożywczym powinny być

      Usuń
    2. w Biedronce są na półce obok pseudo "fit" płatków śniadaniowych

      Usuń
    3. Katarzyna l.3311 lutego 2014 17:51

      Ja otręby kupowałam w intermarche, ale ostatnio też w netto.Na pewno też są w ABC,Lewiatan.

      Usuń
    4. w kauflandzie wszystkie rodzaje dostępne;)

      Usuń
  9. Jest pyszny. Pozdrawiam monika

    OdpowiedzUsuń
  10. witam dziś po raz pierwszy jestem na tym blogu, przeczytałam kilka przepisów i już mi sie podoba!!

    OdpowiedzUsuń
  11. pierwszy raz jestem na tym blogu, przeczytałam kilka przepisów i już mi się podoba, a koktajl bananowy..... to jest to .

    OdpowiedzUsuń
  12. Katarzyna l.3311 lutego 2014 15:51

    Dziś na kolację koktajl.Przypomniałam sobie,że mam blender o którym dawno zapomniałam.Przy okazji z kartonu-po 8 latach wyciągnęłam sokowirówkę-będę robić soki.Pamiętam,że na początku trochę używałam sokowirówki ale więcej mycia...Ale teraz dzięki Tobie Małgosiu sprzęt wróci do kuchni na stałe i oczywiście będę go używać.Dziękuję Ci :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super :) Cieszę się, że Twój sprzęt ożyje w Twojej kuchni :)
      Pozdrawiam,

      Usuń
    2. Katarzyna l.3311 lutego 2014 17:21

      Mój 7-letni Synek spróbował mojego koktajlu i "Mamo ja też chcę taki". Zrobiłam ale bez otrębów.Z jogurtu i banana.Jak przyjdzie lato to będą świeże truskawki i maliny.Pamiętam smak z dzieciństwa,kiedy to moja mama robiła nam z truskawek i maślanki.Pyyycha!!!

      Usuń
  13. Uwielbiam ten koktajl, piję go prawie każdego dnia odkąd trafiłam na bloga!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam połączenie banana i gorzkiego kakao :) Z takich fajnych koktajli polecam z pomarańczy i szpinaku. Równie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Twoj Blog! A koktail z bananem robie sobie czesto z rana :) Czy mozna go pic jednak pod wieczor?? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam serdecznie. Przeszukałam chyba cały internet w poszukiwaniu informacji dotyczących zdrowego odżywiania i w końcu trafiłam tutaj. Toż to kopalnia wiedzy i inspiracji :) chętnie wykorzystam podane jadłospisy. Mam tylko pytanie, czy takie posiłki będą odpowiednie jeśli zaczęłam trenować? Jestem bardzo początkująca w tym temacie więc będę wdzięczna za wskazówki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że do mnie trafiłaś. Zaprasza, Cię także na facebooka - mega energia i motywacja.Posiłki będą jak najbardziej odpowiednie jeśli trenujesz .

      Usuń
  17. Witaj Małgosiu
    bardzo podoba mi się Twój blog jesteś dla mnie kopalnią wiedzy i zarazem źródłem nadziei, że się uda. Odchudzam się "z Twoim Blogiem" od świąt Bożego Narodzenia i udało mi się zgubić 4 kilogramy. Nie stosuję tak w 100% Twojej diety staram się raczej modyfikować posiłki mojej rodziny tak aby zmierzały w kierunku zdrowego gotowania, a gotuje inspirując się Twoimi przepisami. Chciałam zapytać co myślisz na temat amarantusa i prosić o jakieś przepisy z wykorzystaniem tego ziarna. Może gotujesz też potrawy z dodatkiem soji ja bym chciała ale nie wiem jak się do tego zabrać

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  18. Koktajl pijam na kolację, ale bez otrębów.
    Ile może mieć kalorii i czy to odpowiedni po treningu?

    Magda

    OdpowiedzUsuń
  19. Wypróbowałam i dołączam do grona jego smakoszy. Muszę również popróbować z innymi owocami, ale jako baza będą oczywiście kefir i otręby :) Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
  20. Przed chwilą zrobiłam-coś pysznego.Może zastąpi apetyt na słodycze.Serdecznie pozdrawiam i proszę o jak najwięcej wpisów--cudowny,świetny blog.Ewa Sz.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przed chwila zrobiłam ten koktajl mi i mojej prawie 3 letniej corci:) jest obłędny i dodaje powera!

    OdpowiedzUsuń
  22. Koktajl fit pojawił się już na moim blogu. I info o inspiracji twoim przepisem :) Pozdrawiam Iwona
    www.strefaulubiona.blogspot.com/2014/02/koktajl-fit-kefir-otreby-banan-i-kakao

    OdpowiedzUsuń
  23. można ten koktajl przygotować wieczorem i zabrać na przekąskę do pracy? czy już nie będzie smakował tak rewelacyjnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm to muszę pomyśleć nad innym koktajlem z wersją "do pracy"

      Usuń
  24. Ten fit koktajl to jest po prostu HIT !!
    Od tygodnia pijam go codziennie (całego banana dodaję ;)) i nie moge przestać :))
    PS. Nie przesadzam czasem z tą codziennością jego spożywania ?.. :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pij pij :) ja też tak mam że jak coś mi zasmakuje to jem aż mi się znudzi ;)

      Usuń
  25. Wczoraj miałam okrutną ochotę na koktajl bananowy, ale okazało się, że nie ma mleka, ani nic takiego w domu. Więc musiałam się obejść smakiem. Nigdy nie próbowałam robić koktajli z kakaem, ale w sumie dlaczego nie? Może to być jeszcze smaczniejsze, trzeba koniecznie to wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej :) od dawna obserwuje z zaciekawieniem Ciebie i śledze Twojego bloga i posty na fb, inspirujesz mnie bardzo, staram się od dwóch miesięcy jeść zdrowo i dietetycznie i z każdym dniem odkrywam coś nowego i że takie jedzenie wcale nie musi być nudne i niesmaczne. Wręcz przeciwnie, trzeba tylko trochę wyobraźni i samozaparcia. Mam już za sobą 6 kg mniej, i wiem, że dzięki Tobie, dzieki motywacji i wam wszystkim dam radę :) Wciągam do mojego odżywiania także moje dzieciaki i powiem wam, że też im smakuje. Co prawda przed chwilą kosztowały ten koktajl i nie podszedł im za bardzo, ale co tam małymi kroczkami.... :) I dziękuje za motywację i za tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  27. a ja dodałam jeszcze kiwi do tego koktajlu i wyszedł pyszny :):)właśnie do piję

    OdpowiedzUsuń
  28. Super wpis, banany są genialne dla zdrowia. Też oglądałam ten film o nich. Dzięki za wpis https://www.youtube.com/watch?v=6e8rECys4z0

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy ten koktajl nie jest zbyt kaloryczny na kolacje? Jest banan jest kakao

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie, ma 190 kcal i są otręby które robią tu "całą robotę " w żołądku :))

      Usuń
  30. Małgosiu,mam wielką prośbę, czy mogłabyś oprócz informacji np. "pół banana" dopisać zawsze gramaturę? Banan bananowi nierówny, tak jak kromka kromce, a zauważyłam że wiele osób Ciebie pyta. Mam nadziję,że to nie problem. pozdrawiam Cię serdecznie :) Magda

    OdpowiedzUsuń
  31. Małgosiu a jezeli zjadlam z pol szklanki kefiru i jednego calego banana na 2 sniadanie bez otrebow i kakao to zle ? bo niestety ich nie mialalm :(

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda bosko, ale miałam ochotę na coś takiego z kakao! Mam tylko otręby pszenne, nadadzą się?

    OdpowiedzUsuń
  33. Wypróbowałam, jest rewelacyjny w smaku i kilka razy - tak jak teraz - pomógł mi w kryzysie i nieprzepartej ochocie na coś ''słodkiego'', jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  34. Małgosiu, piję ten koktajl raz dziennie, od tygodnia! Jest mega. Nie mogę przestać! :-D Plus taki, że dzięki temu przechodzi mi ochota na słodycze, no ale kakao codziennie... ;) Podejrzewam ze po około dwóch tyodniach mi przejdzie - ja tak mam jak coś mi smakuje, to jem/piję przez długi czas, aż mi się znudzi. Ale jak nie przejdzie szybko i będę musiała ograniczyć przez to kakao - to ile razy w tyg można taki koktajl z kakao? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego kakao jest tak mało, i do tego jest gorzkie, że nawet jak będziesz piła nawet codziennie to nic się nie stanie ;)
      ale gwarantuję Ci że Ci się znudzi, też tak mam że jak coś mi zasmakuje że jadłabym czy piła na okrągło :) to mija ;))

      Usuń
    2. hihi super, dzięki ;)

      Usuń
  35. Probowalas z odrobina wanilii i cynamonu - tzn. wsxystko razem z kakao, czy to zamiast kakao?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodawałam wanilii, jest pyszne,
      cynamonu nie próbowałam

      Usuń
  36. Uwielbiam takie koktajle/smoothie tyle, że z większa ilością warzyw i owoców, ale najczęściej pije je na drugie śniadanie w pracy. Podobno lepiej jeść owoce do południa, bo to cukry. Ale czasem po południu z chęcią też bym takie cudo wypiła. Jak Ty się odniesiesz do spożywania owoców po południu, bo już sama nie wiem co myśleć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mit odnośnie owoców do południa czy do 14,15-tej został już przez środowisko dietetyków dawno obalony,
      wszystko zależy od trybu życia, jeśli np. ćwiczysz wieczorem np. o 20-tej możesz przed treningiem wypić koktajl owocowy,
      ja jak biegam o 20-tej to o 19-tej wypijam koktajl z kefiru i owoców z dodatkiem otrębów,
      chodzi o glikogen,

      Usuń
    2. A wtedy po bieganiu jeszcze coś jesz?

      Usuń
    3. z reguły znów jakiś koktajl z jogurtem

      Usuń
  37. Rozumiem. A jak ćwiczę ok. 17.00 to kiedy mogłabym taki koktajl wypić? Przed czy po treningu i wtedy już bez kolacji? Ćwiczę ok. godziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej przed treningiem czyli powiedzmy o 16-tej a po treningu kolację, np. o 19

      Usuń
  38. Tak właśnie robię. Dzięki:)
    A powiedz jeszcze Gosiu czy dobrze robię-dodaję do takich koktajli szczyptę pieprzu cayenne, troszkę cynamonu (1/3 łyżeczki), i po 1/4 łyżeczki kurkumy i imbiru. Pieprz podobno wspomaga odchudzanie, cynamon uwielbiam i obniża IG, a pozostałe składniki są zdrowe a nie zmieniają smaku.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ile kalorii ma łyżka otrębów żytnich?

    OdpowiedzUsuń
  40. Malgosiu, mam pytanie Ty wanilie dodajesz z laski wanilii tak?

    OdpowiedzUsuń
  41. Małgosiu, co sądzisz o takim zestawie na obiad - fasolka szparagowa, ziemniaki i jajko smażone na łyżce oliwy?

    OdpowiedzUsuń
  42. Pycha koktajl, wczoraj po raz 1 zrobiłam, ale nie ostatni :), Ewa

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy można prosić o osobny artykuł na temat kakao - właściwości zalety różnice surowe niesurowe? :-) Ja dziś kupiłam surowe SuroVital i chętnie bym poczytała rzetelnych informacji na ten temat :-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Koktajle smakuje wszystkie po kolei - tej również jest BOMBA!!! Pyszna bomba, po namoczeniu otręby są znacznie mniej wyczuwalne:) wtedy i moje synunie mi podpijają;) Anka

    OdpowiedzUsuń
  45. polecam koktajl-kefir banan pomarancz miód i kakaoo. REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny pomysł na zdrowy, schłodzony deserek. W sklepie nie było akurat ani otrębów owsianych ani żytnich - kupiłam orkiszowe i ich gorzkawy posmak nie bardzo mi podpasował (na szczęście niewiele ich się dodaje). Poza tym będąc na głodzie słodyczowym (bo bardzo, bardzo się ograniczam), to te pół banana stanowi słodkość dla mnie nie wystarczającą - musiałam trochę dołożyć :)))

    OdpowiedzUsuń
  47. Dzień dobry.mam dwa pytania dotyczące jadłospisu.czy dania przeznaczone są na jedną osobę?nie wiem jaką ilość robić dla czteroosobowej rodziny.oraz jak sobie radzilas w czasie świat z jedzeniem?robilam już parę dan i są bardzo dobre jednak chciałabym rozpocząć twoja zdrową dietę a tu zaraz Wielkanoc ... I nie wiem jak sobie wtedy zorganizować menu.dziękuje za inspirację i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Ta wersja KEFIR ♥ KAKAO ♥ OTRĘBY ♥ ŚLIWKA = ♥♥♥♥
    bez banana ;(

    POLECAM krynia9

    OdpowiedzUsuń
  49. ja dodaje też łyżeczkę wiórek kokosowych ... pychota..

    OdpowiedzUsuń
  50. Gosiu czy mogę ten koktajl spożywać na kolację az do znudzenia pozniej trenuje na orbitreku 30 minut intrewaly gdzie trace ponad 500kcal z tego co pokazuje? A co szybkiego po treningu?dziękuje i pozdrawiam
    Ps co myslisz o makaronie pełnoziarnistym lub kanapce tez na kolację w te dni kiedy cwicze?
    I czy wowczas owoce po treningu ? Tzn koktajl z owocami po trenngu

    OdpowiedzUsuń