sobota, 8 marca 2014

Zielony FIT koktajl ! Bomba witaminowa !

Zielone, oczyszczające  i alkalizujące. Brzmi dziwacznie, ale każdy kto czyta mojego bloga regularnie, będzie wiedział o co chodzi :)

O wartościach wszystkiego co zielone, pisałam Wam już przy okazji zielonej zupy (klik).
To co zielone zawiera w swoim składzie chlorofil, który oczyszcza krew, limfę, płyny wewnątrzkomórkowe i układ pokarmowy.
Zielone owoce i warzywa działają także bakteriobójczo. Powinny je jeść osoby mające kłopoty z cerą i wypryskami.
Pisałam Wam też ostatnio o odkwaszeniu organizmu (klik)  i koktajl, który chcę Wam dziś zaproponować to samo zdrowie, ponieważ zawiera to co zielone, czyli doskonale oczyszcza, a do tego wszystkie zawarte w nim składniki działają alkalizująco, czyli odkwaszająco.

Wiem, że są wśród Was osoby, które nie przepadają za awokado. Kochani, w towarzystwie banana, kiwi i limonki wypijecie na pewno. Smaki tak fajnie się komponują, że żaden owoc nie dominuje, a smak awokado nie jest wyczuwalny.
Warto bo awokado to skarbnica kwasów Omega 3, witaminy E, B6, kwasu foliowego, potasu oraz luteiny (oczy). 
Jednonasycone kwasy tłuszczowe, których awokado ma bardzo dużo, zawierają beta-sitosterol,  fitoskładnik który obniża (co zostało potwierdzone klinicznie) poziom złego cholesterolu LDL.

Z kolei kiwi to bogactwo witaminy C. 100 gramów kiwi (jedno kiwi to waży średnio ok.75 g) pokrywa dziennie zapotrzebowanie dorosłego człowieka na tę witaminę. Kiwi zawiera także witaminy z grupy B, kwas foliowy, magnez,  i sporo potasu, który stabilizuje ciśnienie krwi.
Banan to także potas, magnez, witamina C, błonnik.
No to co?
Działamy !



Z podanych składników wyjdzie koktajl dla 2 osób (600 ml):

* pół dojrzałego awokado (bardzo miękkie)
* 1 dojrzałe kiwi
* 1 banan
* sok wyciśnięty z połowy limonki 
* 300 ml maślanki  (może być mleko ryżowe)

Wszystkie składniki miksujemy blenderem na koktajl.


300 ml koktajlu, czyli porcja dla jednej osoby ma ok. 190 kcal 


106 komentarzy:

  1. super :) Muszę dzisiaj kupić składniki. a czy zamiast maślanki może być mleko bądź jogurt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko niekoniecznie, ale rzadki jogurt tak, ewentualnie jak z jogurtem wyjdzie Ci za gęste to dodaj trochę mleka aby rozrzedzić,

      Usuń
    2. Ja pije z wodą pycha. <3

      Usuń
    3. Wlasnie popelnilam..... mmmmmm pychota!!!! Dziwne, nigdy nie wpadlam na to aby uzywac maslanke do koktajli, zdecydowanie lepszy, wlasnie delikatniejszy smak. Polecam :)

      Usuń
  2. Brzmi bajecznie...Czy zamiast maślanki można użyć kefiru? Pytam w kontekście oczywiście smakowym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak,może być kefir ale maślanka jest delikatniejsza w smaku :)

      Usuń
    2. A może być mleko???

      Usuń
    3. teoretycznie może ale jeśli koktajl ma być całości alkalizujący to lepsze będzie z produktami mlecznymi fermentowanymi, ewentualnie mleko ryżowe

      Usuń
  3. Małgosia od kiedy zapowiedziałaś wczoraj na facebook'u ten koktajl myślałam że nie doczekam :))
    Kupiłam wczoraj wszystkie owoce które były na zdjęciu, więc zaraz robię sobie na śniadanie ,
    proszę o więcej koktajli bo je uwielbiam, te z jadłospisów robię wszystkie i bardzo często,

    Edyta, :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio przez przypadek trafiłam na Twojego bloga i już jestem jego mega fanką. Podobnie jak Ty dużo schudłam i od tamtego czasu staram się jeść zdrowo i utrzymywać efekty. Po prostu zmieniłam tryb i sposób życia a dzięki blogom takim jak Twój nawet przez chwilę nie chcę mi się z tego rezygnować tylko w chwilach zwątpienia lub myśli "nie mam pomysłu na nic zdrowego i lekkiego :/" odpalam Twojego bloga i albo korzystam z przepisów albo już przychodzą mi do głowy przeróżne rzeczy :) Oprócz tego na prawdę dużo można się od Ciebie nauczyć, także czekam na każdy kolejny post :) Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  5. super, chętnie bym wypiła taki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgosiu, dziękuję że jesteś!!! :) inspirujesz mnie każdego dnia :)
    dziękuję Kochana! pozdrawiam
    Eveli

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam :) super blog! Mam pytanie, widze ze do koktajli nie uzywa Pani mleka, tylko jogurtow badz maslanek. Czemu lepiej nie stosowac mleka? Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko w większości jest UHT a takie działa zakwaszająco, a mi zależy aby koktajle były alkalizujące czyli odkwaszające, stąd maślanka , jogurt czy kefir. Ale jeśli chcesz mleko a masz możliwość zakupu świeżego to jak najbardziej.
      Może też być mleko sojowe lub ryżowe.

      Usuń
    2. ok dziekuje bardzo za odpowiedz :)

      Usuń
    3. soję znalazłam na liście produktów zakwaszających. Czy wobec tego mleko sojowe nie "popsuje" trochę efektu alkalizującego? ps. dzięki za ten blog!! UWIELBIAM!!

      Usuń
    4. mleko sojowe ma działanie lekko alkalizujące

      Usuń
  8. Gosiu a masz pomysł na jakiś zamiennik banana? Nie mogę jeść bananów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. banan tu dosładza, dodaj zamiast banana dwa kiwi więcej i łyżeczkę miodu

      Usuń
  9. Nie tylko pyszne ale i zdrowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy łagodny jogurt naturalny też jest zdrowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jogurt naturalny "łagodny" firmy Dan... . Ostatnio pojawiły się w sklepach

      Usuń
    2. nie znam tego jogurtu, ciężko mi powiedzieć,
      zerknij w skład czy nie ma jakichś dziwnych składników np. żelatyny

      Usuń
  11. nie piłam jeszcze takiego połączenia!, przepis dodaję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy przypadkiem kiwi w połączeniu z nabiałem nie powoduje mocno gorzkiego smaku? Już kilka razy się na tym sparzyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie zrobilam koktajl i moj jest gorzkawy

      Usuń
    2. Również zrobiłam, tylko bez banana. Potwornie gorzki :(

      Usuń
  13. piękny kolor:) wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. a czy zamiast limonki moze byc cytryna? nie moglam dostac na targu limonki :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Trafiłam wczoraj przez przypadek i od razu "Lubię to!" :) prosto, konkretnie i zdrowo. Super! pozdrawiam z Gdyni :)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto z kiwi wyciąć białą część, ponieważ często koktajl z kiwi jak postoi gorzknieje ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. czy awokado obiera się ze skórki?

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha zrobiłam z kefirem. Na Zdrowie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z koktajli bananowych, polecam z banana + natka pietruszki + mleko, choć połączenie banana i pietruszki wydaje się być dziwne, to wbrew pozorom pasują do siebie :) Sprawdza się zwłaszcza w lecie ponieważ ma "świeży", orzeźwiający smak. Super blog, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wypróbuję :) ciekawi mnie smak banana połączonego z pietruszką

      Usuń
  20. Wspaniały blog, dziękuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam. chciałam zapytać czy brązowe awokado w środku nadaje się do spożycia ? czy jest popsute? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest popsuje :(
      musi być w środku ładnie zielone

      Usuń
  22. Czy takie koktajle można traktować jako przekąskę? Nie mają za dużo kcal?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 300 ml ma ok.190 kcal, jak najbardziej jako przekąskę :)

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziś wypróbowane, pyszności! Nie wiem czemu, ale miałam wzdęty brzuch po tym koktajlu. Czy to przez maślankę?
    Mam do Ciebie pytanie, trochę nie na temat. Czytałam Twój post o jedzeniu owsianki, po której poprawił Ci się stan cery. Ja jadłam owsiankę górską( zalaną wrzątkiem, potem odlewałam wodę, dodawałam jogurtu owocowego, banana/kiwi/jabłko) przez ok. tydzień. Zauważyłam po kilku dniach, że mam wzdęcia, biegunkę, pojawiły się wypryski na twarzy. Wiesz czym to może być spowodowane? Wrażliwość na gluten(po zjedzeniu chleba, bułek nie mam takich objawów, jogurt jedzony oddzielnie też nie przysparza mi żadnych dolegliwości)? Uwielbiam owsiankę i nie chciałabym się jej pozbywać z jadłospisu, ale ostatnimi czasy musiałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj musli z płatkami owsianymi z jogurtem,
      przypuszczam że winowajcą może być mleko, podobnie w przypadku maślanki z koktajlu,
      spróbuj koktajl z mlekiem ryżowym abo rzadkim jogurtem,

      Usuń
    2. a jakie musli? czyli nie dodawać owoców?

      Usuń
    3. zrób albo mój mix śniadanowy, albo kup musli jak najbardziej naturalne, w foliowej torebce, bez udziwnień, takie jest najlepsze,

      Usuń
  25. Małgosia, a czy 1/2 pozostałego awokado przetrwa w lodówce dzień? jak ewentualnie przechowywać? Jestem singlem, więc siłą rzeczy nie zużyję całego. Ostatnio jak wykorzystałam pół do sałatki, z drugiej połówki zrobiłam tatara z łososia i awokado, by nie wyrzucać. Jest jakiś sposób na utrzymanie awokado w stanie do spożycia przez jeden dzień? Z góry dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam, Anna Żybińska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie,
      ja jak robię ten koktajl to drugą połówkę przeznaczam do wieczornej sałatki

      Usuń
    2. słyszałam, że połówkę awokado można przechować 1-2 dni nie wyjmując pestki i zawijając w folię aluminiową, można tez polać sokiem z cytryny.

      Usuń
    3. ja tez przechowują z pestką i przykrywam skórką z uzytej częsci. nie ma problemu

      Usuń
  26. Nie jestem pewna czy w ogóle w życiu jadłam awokado :D
    Chyba spróbuję zrobić ten koktajl i zmusić do niego mojego mężczyzne :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam wielką prośbę. Czy mogłabyś stworzyć przykładowy jadłospis dla dzieci - niejadków. Takich co z warzyw najbardziej lubią czekoladę ;)
    Z góry dziekuje !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też przychylam się do tej prośby... a na domiar złego dowiedziałam się że mój 1.5 roczny synek ma nietolerację laktozy.... koszmar jakiś to dziadostwo jest nawet w wędlinie...

      Usuń
  28. Cześć Małgosiu :)) powiedz mi czym mogę zastąpić kiwi ? z powodu mojego refluksu nie mogę ich jeść : (( później mam dziwne uczucie drapania w gardle a chciałabym tego uniknąć i jednocześnie wypróbować Twój przepis na koktajl :)
    będę wdzięczna za odpowiedź :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz pominąć kiwi, albo zastąpić np. mango

      Usuń
    2. Czy mango też połowa?

      Usuń
    3. jeśli mango ma zastąpić kiwi i tak,połowa

      Usuń
  29. zobaczylam na Fb i pomyślałam, ze niezbyt ciekawie to wygląda;) zrobiłam i jestem fanką. przepyszne. robię juz 3 dzień sobie do pracy. dziękuję i czekam na więcej pomysłów

    OdpowiedzUsuń
  30. Pyszny!!! ;))

    OdpowiedzUsuń
  31. czy może być na kolację? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Można go zrobić wieczorem, a wypić rano?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób rano, to tylko 5 minut roboty ;)

      Usuń
    2. Chodzi mi o to jak dlugo taki koktajl mogę przechowywać w lodówce. Jak rano zrobię i wypije 1 szklankę, to drugą mogę wypić wieczorem?

      Usuń
    3. banan ściemnieje i kwas foliowy ulotni się,
      teoretycznie możesz (przykryj folią spożywczą) ale smak się zmieni

      Usuń
  33. A może przepis na koktajl z mango?

    OdpowiedzUsuń
  34. Właśnie zrobiłam w pracy - pyszny!
    Jesteś wielka :D
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  35. jak dlamnie super.nawet jako deser.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jutro zrobię ale mam pytanie czy to awokado obieramy ze skórki? Pytam bo to mój pierwszy raz z tym owocem

    OdpowiedzUsuń
  37. Mam pytanie: jak często można pić ten koktajl, bo mi szczerze posmakował? Czy jest jakiś ogranicznik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tak że jak mi coś posmakuje to piję dotąd aż mi się nie znudzi :)
      ja go piję prawie codziennie :)

      Usuń
  38. Wlasnie go popelnilam!!! Pychotka! Goraco polecam.
    P.S.
    Dziwne ze nigdy nie wpadlam aby uzyc maslanke do koktajli. Zdecydowanie dleikatniejszy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Chcialam zrobic ten pysznie wygladajacy koktajl ale nie mialam akurat ani banana ani maslanki wiec lekko zmienilam przepis i powstal raczej jogurt :) Awokado, kiwi, mango, sok z cytryny plus jogurt naturalny - pychota ale zamiast sie napic to najadlam sie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zrobilam,ale nie bardzo mi smakowal,dopiero po fakcie zobaczylam w przepisie(robilam z pamieci),ze zapomnialam...banana:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Super przepis, a smak jeszcze lepszy. Ja i moja nastoletnia córka po prostu go uwielbiamy! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Gosiu, nie mogę jeszcze jeść kiwi, czy moze być bez kiwi? Czy dac coś innego?

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziś zrobiłam koktajl, jest pyszny!!!! Tylko,żebym miała więcej czasu na obczytanie bloga:):) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Gosiu, a jakim owocem czy warzywem można zastąpić avocado?
    mi baaaardzo smakuje ten koktajl, ale moj organizm nie toleruje avocado, jest dla mnie ciężkostrawne???

    OdpowiedzUsuń
  45. mój miks na dzisiaj - awokado+brzoskwinia+banan+truskawki+maślanka ... mniam

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam.

    Polecam super koktajl, zielony: liście ogórecznika (po raz trzeci tego lata nasiały mi się w ogródku :), jarmuż, natka pietruszki, szpinak, kiwi, szczypta chilli oraz maślanka. Coś fantastycznego :) Polecam!!
    Pozdrawiam
    Aga P.

    OdpowiedzUsuń
  47. Witaj. proszę o podpowiedź na przepis na pastę do chlebka z wykorzystaniem awokado, gdzieś widziałam już kiedyś na forum ale nie mogę poszukać. Z gory dziękuje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedno awokado
      kilka listków bazylii
      odrobina czosnku
      2 łyżki płatków migdałowych
      mixujesz wszystko

      Usuń
  48. Koktajl jest obłędny! K.

    OdpowiedzUsuń
  49. czy taki koktajl mogę przygotować wieczorem aby mieć go na II śniadanie na następny dzień. Czy może stracić za dużo właściwości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie, straci wartości i ściemnieje ponieważ dojdzie do utleniania

      Usuń
    2. dziękuję
      nie mam możliwości przygotowywania koktajli z rana (wszyscy śpią) a muszę trochę zmienić kolejność posiłków z Twojej diety i chciałam koktajl na II śniadanie
      pozdrawiam

      Usuń
  50. Pycha! miałam obawy co do awokado ale z kiwi i bananem jest rewelacyjne! :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Przekonuję się co do avocado, ale kiwi wydaje mi się gorzkie w koktajlach?

    OdpowiedzUsuń
  52. Małgosiu, wiele razy podchodziłam do awokado i za każdym razem kończyło finalnie jako maseczka na twarzy bo nie byłam w stanie go zjeść ;) (wiem, że wielu osobom smakuje więc sądziłam, że może się w końcu przekonam...)
    Tym razem po tych wszystkich komentarzach powiedziałam sobie "no dobra jeszcze raz" i EUREKA!! Koktajl jest PRZEEEEEPYSZNY!!! i tu muszę się przyznać, że wypiłam znacznie więcej niż jedna porcja;) ale przy następnym razie się poprawię:)) Dzięki Małgosiu za przepis i pozdrawiam. Anka:)

    OdpowiedzUsuń
  53. A jeśli polowe koktailu wypije jako pierwsza przekąskę a resztę przechowam w lodowce na druga przekąskę ( około 7 godzin) to czy koktail nie straci swoich właściwości?

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam,Zrobiłam dziś rano...niestety był gorzki.Zastanawiam się czy przyczyną nie jest awokado-pestka miała biały nalot i miejsce po pestce również-no chyba,że tak powinno być.Pierwszy raz używałam awokado więc się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam.Dziś zrobiłam kolejne podejście do koktajlu i znowu porażka.Nie dodałam kiwi ponieważ sądziłam,że dzięki temu uniknę goryczy.Niestety,bez zmian.Czy może mi to ktoś wyjaśnić.Zastanawiam się czy winą nie obarczyć awokado-może było zbyt mało dojrzałe???

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam go, od paru miesięcy robię dla siebie i mamy co weekend, pomijam limonkę i czasem nie daję awokado, a dodaję otręby - pycha :)

    OdpowiedzUsuń