sobota, 26 lipca 2014

Fit koktajle - pyszne, zdrowe, owocowe !



Nie każdy z Was ma facebook' a na którym często publikuję, różne szybkie przekąski i koktajle które piję na co dzień.
Postanowiłam zebrać je wszystkie w jednym miejscu, abyście mieli do nich łatwy dostęp.
Niemniej jednak zapraszam na mój facebook'owy profil na którym publikuję wiele inspiracji i ciekawostek. W szczególności na " Czy wiesz że"

Koktajl jagodowy:
Wersja I - Szklanka maślanki - garść jagód - pół banana - 180 kcal
Wersja II - Szklanka mleka migdałowego - garść jagód - pół banana - 140 kcal 


Koktajl pietruszkowo - malinowy 


 Koktajl szpinakowo - owsiany 
 

 Koktajl owocowo - owsiany z miętą i zieloną pietruszką


Koktajl pietruszkowy z kiwi i pomarańczą 
 * 250 ml soku z pomarańczy (3 pomarańcze)
* jedno kiwi
* garść pietruszki karbowanej
* 100 ml wody (opcjonalnie - ja dodaję)

51 komentarzy:

  1. Te koktajle są naprawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu staram się jeść zdrowo, codziennie ćwiczę albo biegam, inspiruję się Twoimi jadłospisami, schudłam i nie chcę bardziej chudnąć, teraz nawet przytyłam 4 kg i wkońcu dostaję okres, jak byłam te 4 kg chudsza niestety zatrzymywał mi się, ale nie chcę już więcej tyć... a niestety jak się zacznie jeść więcej przez jakiś czas to organizm ciągle domaga się coraz to więcej (przynajmniej ja tak mam) ciągle mam wrażenie że musze się ograniczać, że jeszcze bym zjadła ale powstrzymuję się na siłę... strasznie mnie to męczy, nie wiem jak sobie z tym poradzić. Tak naprawdę wszystko kreci się wokół jedzenia a nie chcę tak... odliczam godziny do kolejnego posiłku tak jakbym ciągle głodna była... Gosiu poradź coś, jak z tym walczyć skutecznie.A druga sprawa to jakieś imprezy takie typu grill, szczególnie jak się wypije piwko, nie potrafię już wtedy zapanować nad tym żeby zjeść mało i zdrowo, potrafię cały czas coś jeść w towarzystwie i nie patrzę wtedy że jest godzina 23- 24 - potrafię zjeść o tej porze pizze, a na drugi dzień mam kaca - MORALNEGO!!! Gosiu doradź jak panować nad tym bo szkoda tych wszystkich utraconych kg, a naprawdę jem zdrowo na codzień, sporo ruchu mam i nie chcę tego niszczyć co wypracowałam. POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z opisu i z faktu że zatrzymał Ci się okres wnioskuję że mocno ograniczyłaś tłuszcze. Brak tłuszczu powoduje zatrzymanie okresu i zaburzenia hormonalne. Jest też powodem wzrostu łaknienia i powodem tego że wszystko jak napisałaś kręci się wokół jedzenia.
      W jakim stopniu inspirowałaś się jadłospisami ?
      Co jesz ?
      Jakie porcje i jak skomponowane ?
      Te pytania są istotne abym mogła odpowiedzieć na Twoje pytanie.

      Usuń
    2. Gosiu chyba nie dostałąś mojego komentarza z jadłospisem:( może za długi? ale pisałam mniej więcej że jem raczej zdrowo, na śniadania np: owsiankę, jajecznicę, kanapki z dużą ilością warzy, do pracy sałatka + kanapka, owoce, jogurt z granolą, na obiady pełnoziarniste makarony/ ryże/kasze/ ziemniaki + piersi z kurczaka/ łosoś. I godzinowo: 6:30, 10:00, 13:00. 16-17, 19-20 i czasami jak późno biegam to jeszcze o 22.Słodycze ograniczam, jedynie czasami domowe ciasta albo lody. Moja słabość ostatnio to pizza i grill ale na grillu też albo piersi albo łosoś z warzywami. POZDRAWIAM.

      Usuń
    3. spisz sobie co jadłaś w ciągu ostatnich 3 dni i oblicz ile z tego stanowią tłuszcze mniej więcej procentowo

      Usuń
  3. Jakoś połączenie owoców z zielskiem mnie nie przekonuje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem, że ja też jakoś byłam sceptycznie nastawiona do takiego połączenia dopóki nie skosztowałam. Te koktajle są po prostu boskie. Zielona pietruszka to bogactwo witamin. Ciężko dziecko nakłonić do jej spożywania, a w koktajlu nawet jej ni czuć. REWELACJA!

      Usuń
  4. Brakuje koktajlu pietruszkowego z sokiem grejpfrutowym!

    OdpowiedzUsuń
  5. 100000 % zdrowia ;)! chociaż powiem szczerze, że ja ostatnio gustuję w koktajlach na wodzie z kruszonym lodem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zaskakujące połączenie: pietruszka-malina, pietruszka-pomarańcza, szpinak - otręby - banan... Uwielbiam eksperymentować w kuchni i z pewnością wypróbuję którąś z tych pięciu opcji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Malgosiu jak dlugo taki koktail po zrobieniu mozna trzymac chcialabym zrobic rano I wziasc do pracy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. max. 3 - 4 godziny w zimnym pojemniku (schłodzonym)

      Usuń
  8. Dziekuje za odpowiedz robisz kawal dobrej roboty

    OdpowiedzUsuń
  9. Pieke dzisiaj pierwszy raz twoj chlebek rosnie dwie godziny i juz zaczyna wychofzic za foremke co zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  10. a co Pani sadzi o wyeliminowaniu glutenu z diety? Czy jest to dobry pomysl i czy gluten jest rzeczywiscie szkodliwy dla nas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zrobić sobie test nietolerancji glutenu jeśli np. mamy uporczywe wzdęcia czy kłopoty trawienne i jeśli nietolerancja wyjdzie, gluten wyeliminować. Wielu Paniom które chudły na moich jadłospisach i w pewnym momencie waga się zatrzymywała i nie ruszyła przez miesiąc radziłam testy na nietolerancję glutenu i nietolerancja wychodziła .
      Gluten z pszenicy ma działanie uzależniające - co zostało udowodnione. Nie ma takiego działania gluten z żyta czy owsa.
      Jeśli nie mamy nietolerancji na gluten nie ma potrzeby eliminacji glutenu z diety. Jeśli miałabym radzić eliminację glutenu to tego z pszenicy bo pszenica została w ciągu ostatnich 50 lat mocno zmodyfikowana. Nie ma już łanów zbóż jak za dawnych lat. Jest pszenica karłowata, dająca 10 razy większe plony niż kiedyś i odporna na pogodowe anomalia i rożne choroby. Wywołuje szereg dolegliwości u wielu osób.

      Usuń
    2. Bardzo cenne informacje! Gluten z pszenicy ma działanie uzależniające - co to w praktyce oznacza?

      Usuń
    3. Peptyd obecny w glutenie (gluten to białko) pokonuje barierę krew mózg.
      Bariera krew mózg jest w większości nie do pokonania - ma to uzasadnienie zdrowotne i ochronne. W wyniku badań i wyekstrahowania pojedynczych peptydów dowiedziono że jeden działa jak morfina. Chcesz więcej więcej.
      Będę pisała o tych badaniach - to temat obszerny, za obszerny jak na opis w komentarzu.

      Usuń
  11. Juz wyciaglam upieczony pyszny co prawda jestem w szkocji ale tez jest goraco

    OdpowiedzUsuń
  12. Gosiu, może będziesz umiała mi jakoś pomóc. Od dawna zmagam się z nadmiarem kg i podjęłam już wiele prób by coś z tym zrobić. Bezskutecznie. Od dawna nauczyłam się jeść regularnie, nie jem białego pieczywa, zero gazowanych napojów, wciąż walczę ze słodyczami. Zmobilizowana podjęłam kolejną próbę. Ćwiczę 5 razy w tygodniu, nie jem słodkiego. Korzystam także z wielu Twoich jadłospisów, piję zieloną i czerwoną herbatę. A waga ani rusz, cm również. Jestem totalnie przybita i załamana tą sytuacją :( Dodam że endokrynolog i ginekolog stwierdzili że z ich strony wszystko jest ok. Regularnie robię badania krwi w tym cukier i TSH. Idealne... Co robić? Ana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób test na nietolerancję glutenu

      Usuń
    2. A to może mieć wpływ?

      Usuń
    3. Wystarczy badanie krwi w zwykłym labolatorium? /Ana

      Usuń
  13. Małgosiu, niedawno nasłuchałam się wielu wspaniałych rzeczy o oleju lnianym, podobno nawet pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów. Co Ty o tym sadzisz? Może ktoś z Was przyjmował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest bardzo zdrowy, bogaty w NNKT, ale należy go spożywać tylko na zimno,
      nie odchudza, sam w sobie nie pomoże w pozbyciu się zbędnych kilogramów, no chyba że cały dzień będziesz go tłoczyła ręcznie z ziarenek to wtedy tak ;)

      Usuń
  14. Gosiu proszę o radę. Czasem na śniadanie mam ochotę zjesc granolę z jogurtem i owocami, jednak między śniadaniem a 1szą przekąską cwiczę a po treningu piję koktajl owoce+ szklanka maślanki, kefir czasem jogurt. (chodzi o trochę białka). Czy można czasem zjeść np ten jogurt do 1 a potem do 2 śniadania? Oczywiście nie robię tego często, po prostu lubię granolę na śniadanie a na białkowe II sniadanie nie mam pomysłu(omlet z owocami?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka sobie zjedz na II sniadanie - na miękko lub jajecznicę albo omlet i będziesz mieć super źródło białka po treningu, do tego węglowodany oczywiście.

      Usuń
    2. omlet z owocami będzie świetny bo i białko i cukier
      jeśli zaś chodzi o jogurt to możesz i do pierwszego i do drugiego śniadania ale może nie koniecznie codziennie ;)

      Usuń
  15. Wyglądają i pewnie smakują niesamowicie..

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam,
    jakim urządzeniem przyrządza Pani koktajle? Zastanawiam się, bo mam blender ręczny i sokowirówkę, ale nie każde urządzenie jest właściwe do każdego koktajlu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Samodzielnie robione koktajle? Jak najbardziej tak :) W okresie letnim nie ma nic lepszego niż zdrowe owoce i warzywa w postaci koktajli :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Małgosiu ile ma kalorii koktajl pietruszkowy z kiwi i pomarańczą ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Koktajle samym wyglądem zachęcają do wypicia ! Koktajl owocowo - owsiany z miętą i zieloną pietruszką - coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiem czy było już takie pytanie, ale nie widzę, czy w koktajlu malinowo pietruszkowym, ma być użyta natka pietruszki ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy taki koktajl mozna spozyc na sniadanie. Wrocilam z wakacji. Bylam na twoich jadlospisach od nowego roku, na wakacjach od konca czerwca do 25lipca zywilam sie w domowych garnkach teraz znow trzeba sie detoxowac...jestem przejedzona..
    koktajle uwielbiam, sa szybkie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak do takiego koktajlu dodasz kromkę pełnoziarnistego chleba np. z twarożkiem lub chudą wędliną będzie ok :-)

      Usuń
  22. Zrobiłam dzisiaj mój pierwszy koktajl, przetrwał jakoś 3h w lodówce :) Tylko chyba trochę za słabo zblendowałam, bo były spore kawałki pietruszki i trochę to przeszkadzało przy piciu, ale bałam się że o 6 rano pobudzę sąsiadów blenderem ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. przyznam, że nigdy nie przepadałam za owocami, o pietruszce nie wspominając :)
    nie jadłam ich w ogóle, to było wielkie fuj :)
    ale przemogłam się, zblenderowałam owocki i rzeczywiście jest to cudna bomba witaminowa !
    i jaka pyszna ! :)
    od kilku dni robię takie koktajle i codziennie pijemy je z mężem nawet dwa razy dziennie, a mój "kosz" wypchany jest owocami po brzegi :)
    dzisiaj np. wypiłam koktajl z jeżyn, pietruszki (takiej bidulki zwiędłej, kupionej w jednym z dużych marketów, zrobiło mi się żal tych natek i wykupiłam wszystkie, czyli dwanaście :D) i minneoli (taka duża mandarynka), nie wiedziałam co to, myślałam, że pomarańcza, fajne słodkie coś, koktajl pycha... ile ja straciłam w swoim trzydziestoośmioletnim życiu :D
    dzięki tym koktajlom, jem w końcu owoce, dzięki Małgosia :*
    tola

    ps. i dzięki za jeszcze jedną odpowiedź (:D) w sprawie miodu i powideł :) znalazłam swój wcześniejszy post, oczywiście go pacnęłam w poście o ... powidłach! :)
    ale lekturę miałam wczoraj do pierwszej w nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Małgosiu,
    Zarówno ja, jak i mój 3-letni syn pokochaliśmy koktajl na bazie banana i awocado, a ja stałam się wręcz awocadomaniaczką :-)
    Wczoraj natomiast zainsporowana różnymi przepisami stworzyłam swój zdrowy koktajl, który polecam (najlepszym dowodem dobrego smaku jest fakt, że mój syn wypił całą szklankę), proporcji nie podam, gdyż większość dodawałam na oko :-)
    - maślanka - ilość w zależności od pożądanej gęstości
    - 1 obrana gruszka
    - kilka łodyg selera naciowego
    - garść natki pietruszki
    - odrobina świeżo wyciśniętego soku z cytryny.
    Koktajl ma bardzo fajny, orzeźwiający, a zarazem słodkawy - dzięki gruszce - smak i myślę, że jest bardzo zdrowy :-)
    Pozdrawiam
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  25. Nareszcie trafiłam na przepisy, gdzie ktoś używa mleka migdałowego! :)) Uwielbiam to mleko i dodaję go do każdego koktajlu. Właściwie to przestałam już używać zwykłego mleka i migdałowe leję nawet do kawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Gosiu, mam dwa szybkie pytania:
    1. Czy można np. zrobić podwójną porcję koktajlu i wypić go na I i II przekąskę, czy raczej powinny to być zupełnie inne posiłki?
    2. Czy można zamienić sok pomarańczowy na coś innego? Niestety nie mogę jeść cytrusów, bo wywołują u mnie migrenę (jak kilka innych produktów typu kawa, czekolada czy ser żółty).
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Diana

    OdpowiedzUsuń
  27. Małgosiu gdzie kupujesz mleko migdałowe czy sojowe?Ja wszędzie spotykam same napoje :(

    OdpowiedzUsuń
  28. Koktajl jagodowy!!!! już się nie mogę doczekać letniego wysypu owoców i wtedy codziennie na śniadanie będzie koktajl:)

    OdpowiedzUsuń