środa, 29 października 2014

Co na drugie śniadanie do pracy ? Najlepiej owoce !




Owoce to doskonała przekąska. Świetnie sprawdzają się na drugie śniadanie, lub jak ja to nazywam, pierwszą przekąskę.
Osoby, które pracują w domu, lub mają w biurze lodówkę i blender (uwierzcie mi, są takie firmy) mają duże pole do popisu. Możliwości jest mnóstwo. Od przeróżnych koktajli, do musów owocowych przygotowywanych na świeżo.
Jeśli jednak wychodzimy do pracy wczesnym rankiem, a firma daje nam do dyspozycji jedynie czajnik do zagotowania wody na herbatę, musimy przygotować posiłki w domu i zabrać je ze sobą do pracy.
Sałatka owocowa jest doskonałym rozwiązaniem.
Owoce w całości zawierają błonnik, który reguluje metabolizm glukozy. Sprawia, że cukier zawarty w owocach wchłania się powoli, nie powodując gwałtownych skoków poziomu glukozy. Mimo to ja zawsze dosypuję dodatkową porcję błonnika w postaci otrębów, aby wzmocnić ten efekt.
Najwięcej błonnika mają otręby pszenne, bo ponad 40 g w 100 g.
Ponieważ witaminy A, D, E, K to witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, aby dobrze nam się przyswoiły warto dodać do sałatki coś tłuszczowego. Baleronik odpada, ale zmielone migdały, orzechy, czy siemię lniane, sprawdzi się tu doskonale.
Zwykle nie mamy pomysłów co do tej pracy zabrać. Chrupanie twardych owoców w biurze nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Niektóre owoce są soczyste, a to nie sprzyja sukience, czy make-up'owi.
Korzystajmy z możliwości jakie dają nam owocowe sałatki, a tych jest mnóstwo. Mają bardzo dużo witamin, tak potrzebnych nam o tej porze roku, a dodatkowo są bardzo sycące. Ja dziś zrobiłam swoją z gruszki, jabłka, granatu, otrębów i migdałów.
Do owocowych sałatek można dodać także startą na tarce marchewkę.


 Kaloryczność takiej sałatki to ok. 320 kcal 

Składniki:

* jedno jabłko
* jedna gruszka
* jeden granat
* łyżka otrębów
* łyżka mielonych migdałów 

Jabłko i gruszkę kroimy w kosteczkę. Mieszamy z pestkami granatu, migdałami i otrębami. 

 

45 komentarzy:

  1. Identyczną zrobiłam ostatnio na uczelni. Dodałam jeszcze cynamon :))

    OdpowiedzUsuń
  2. czytasz mi w myślach, jadłam dzisiaj identyczną
    1 gruszka
    pół średniego jabłka
    łyżka nasion słonecznika
    łyżeczka sezamu
    łyzka orzechów włoskich
    2 łyzki jogurtu naturalnego

    Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robię często identyczną, ale bez sezamu :) btw z sezamem też mi się sprawdziła, więc dziękuję :)

      Usuń
    2. Polecam surówkę z tartej marchewki i pokrojonej drobno pomarańczy

      Usuń
  3. Podoba mi się ten wpis, bo wreszcie odczarowano w nim owoce! Dla wielu osób, to takim sam cukier jak słodycze, w związku z czym nie jedzą owoców później niż np. po 12.
    Mam tylko małe, ale :) Nie zgodzę się, że twarde owoce nie są pożądane w pracy. Np. jabłko można pokroić w plastry i obsypać cynamon i jest pyszna przekąska, do chrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, jutro zabieram do pracy. Małgosiu w zeszłym tygodniu wysłałam formularz, chciałam spytać czy dotarł (mam nietypowe imię XK). Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obrobiłam formularze wysłane do 20 października, w przyszłym tygodniu będę obrabiała dalej ;)
      ale już mi noc widać :)

      Usuń
    2. Małgosiu ja jeszcze swojego nie dostałam . Wysłałam 15.10.2014r.
      Może nie dodarł?

      Usuń
    3. Małgosiu , zaniepokoiłam się tym ,że do 20.10 formularze zostały obrobione .Ja wysłałam 13.10 i jeszcze nie mam odpowiedzi . Pisałam też ponownie na maila z tym pytaniem. Bardzo proszę o odpowiedż . Dziękuję. B.B.

      Usuń
    4. Też chciałam zapytać w sprawie formularza, wysłałam pierwszy 13.10 niestety nie w formacie xls otrzymałam odpowiedź, ze musi być w tym formacie więc 18.10 wysłałam już poprawny (mam nadzieję) i do tej pory nie otrzymałam odpowiedzi więc wczoraj wysłałam ponownie, kiedy mogę liczyć na odp.? Pozdrawiam serdecznie :)
      bkaluzna@wp.pl

      Usuń
    5. przeciążenia na skrzynce były ogromne,
      wyślij mi wiadomość na skrzynkę qchenneinspiracje@gmail.com z adresem e mail z którego wysyłałaś formularz a poszukam, może gdzieś utknęło

      Usuń
  5. jak wybrać dobry granat? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu, jak zrobię w domu taką sałatkę i zabiorę ją do pracy to czy nie straci ona tych cennych witamin? przepraszam jak moje pytanie jest banalne..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem pewne strat będą ale większość witamin zostanie,

      Usuń
  7. A czy takie owoce sa ok na sniadanie? Ja zazwyczaj mam slaby apetyt z rana wiec zjadam cos lekkiego, slyszalam ze samodzielne owoce swietnie sie nadaja na sniadanie. Z tym ze wtedy ok 4 godziny po sniadaniu pozwalam sobie na wiekszy posilek zamiast przekaski. Czy tak jest ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka sałatka na śniadanie tak ale koniecznie do tego coś węglowodanowego np. granolę dosypać lub dodać pieczywo chrupkie

      Usuń
    2. Małgosiu, dlaczego trzeba dodać coś węglowodanowego?

      Usuń
    3. dlatego że z rana potrzebujemy dużo energii

      Usuń
  8. Proszę o więcej takich propozycji do zabrania ze sobą do pracy o takiej kaloryczności bo ile można jeść kanapki... może jakieś sałatki ryzowe/makaronowe z warzywami ?

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam owocowe sałatki, czym można zastąpić Granata?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. np. wyfiletowaną pomarańczą lub grejpfrutem, albo kiwi

      Usuń
  10. Małgosiu właśnie upiekłam ciasteczka amarantuski z odrobiną modyfikacji. Dodałam 4 łyżki mixu śniadaniowego oraz jajko , wyszły pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze.. jestem studentką i ostatnio zrobiłam mały wywiad wśród moich znajomych i okazało się że większość w ogóle nie zwraca uwagi na to co je ani w ogóle na zdrowy styl życia.. np. znajoma o 18 jadła swój pierwszy posiłek i była to zupka chińska (!).. albo przez cały dzień 1/2 paczki ptasiego mleczka i jest chuda jak patyk ! Znam więcej takich osób.. Jak to możliwe skoro wg ogólnych zasad zdrowego żywienia powinna mieć rozregulowany metabolizm, zanik miesiączki, niedobór witamin itd ? Czy tutaj w grę chodzą geny ?

    Od dawna staram się jeść zdrowo, 5 posiłków, o tych samych porach dnia + chodzę na siłownię 3-4 w tygodniu .. a mimo to wciąż mam kilka kg do zrzucenia..

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja koleżanka je podobnie. Rano nic ..ok 16 lub 22cos z kfc lub zupka lub 2 batoniki. Jest chuda . W jej przypadku nawet jeżeli zje to co je , to liczba przyjmowanych kalorii ma w tym jedynym posiłku tylko 1000 kcal. dXIEWczyna je tak przez cale zycie . A na kacu to przez cały dzień nicnie je.

    OdpowiedzUsuń
  13. Małgosiu uprzejmie proszę o zalecenia dla osób cierpiących na przewlekłe grzybice paznokci..

    OdpowiedzUsuń
  14. Małgosiu mam pytanie, otóż codziennie rano jem granolę (czasem ze świeżymi owocami, czasem bez), na drugie śniadanie zazwyczaj zjadam owoc, potem normalny obiad z Twoich przepisów, a na kolejną przekąskę znowu albo owoc swiezy, albo jakies suszone śliwki, a potem kolacja. Zastanawiam się czy w tym wszystkim mimo wszystko nie za dużo słodyczy/ cukru. Czy zrezygnować z owoców, owoców suszonych itp jako 2 sniadanie / podwieczorek, czy po prostu dodać w miarę mozliwosci jakies białko np. zrobic koktajl itp. Dziękuję za odpowiedż!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabyś podliczyć kalorie z owoców i ich gramaturę i zobaczyć jak to procentowo wychodzi w stosunku do reszty składników.
      Jeśli jesz owoce po południu to niech to będzie coś z dodatkiem otrębów np. sałatka, koktajl.

      Usuń
  15. Małgosiu, czy możliwe, że koktajl pietruszkowy tak mnie oczyszcza, że na całej twarzy, dekolcie i ramionach mam krostki, pryszcze, zaskórniki? Podejrzewałam krem, ale używam go tylko do twarzy a koktajl pije około miesiąca i dopiero od tygodnia mam takie objawy. Koktajl bardzo lubię i o wiele lepiej się po nim czuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uruchomił się proces oczyszczania i wtedy może to być koktajl.pozdrawiam,Magda

      Usuń
  16. Wysłałam formularz 14. 10 i nie dostałam odpowiedzi :-( makosia 82

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, mam na skrzynce wysłaną do Ciebie tydzień temu wycenę. Ale puściłam Ci maila jeszcze raz przed chwilą.

      Usuń
  17. Właśnie sprawdziłam pocztę :-( nie mam od Ciebie wiadomości spróbuj proszę jeszcze raz makosia82

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawdź w spamie bo wysłałam wczoraj dwa maile do Ciebie.

      Usuń
  18. Malgosiu znalazłam w folderze "Inne" :-) Dziękuję bardzo teraz czekam na dane do przelewu makosia82

    OdpowiedzUsuń
  19. Już wysłałam :-) makosia82

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzisiaj odkryłam ten blog a już się zakochałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Popełniłam sałateczkę, jest pyszna. zamiast otrąb dodałam, świeżo zmielony len. Da radę takie połączenie?

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem zaskoczona sporą kalorycznością sałatki. Robię taką samą ale z bananem i z jogurtem naturalnym. I to dopiero musi być bomba kaloryczna!
    I.

    OdpowiedzUsuń
  23. jakie otręby pszenne .?

    OdpowiedzUsuń