środa, 15 października 2014

Kokosanki amarantusowe ! Bezmleczne, bezjajeczne, bezglutenowe







Są osoby które nie mogą jeść glutenu, nie mogą jajek i nie mogą mleka.
Jeśli nietolerancja jest na jeden z tych składników, da się przeżyć. Jeśli na trzy jednocześnie to kiepsko :( 
Wielokrotnie pisały do mnie takie osoby i naprawdę szczerze Wam współczuję. Nie możecie wejść do pierwszej lepszej cukierni na ciasteczko, nie zjecie serniczka u cioci na imieninach i pysznych domowych ciasteczek żytnich od koleżanki częstującej w pracy swoim fit wypiekiem. 
No dobra. Można sobie wmówić że wyeliminuję słodycze i będę szczupła jak Anja Rubik. Nie będzie wyrzutów insuliny i glukozy we krwi. Będę na maxa fit ! 
No ale trochę przyjemności z tego życia by wypadało zaczerpnąć. Już ten tort z puszystym biszkoptem daruję, ale żeby do kawy od wielkiego dzwonu nie przekąsić chociaż ciasteczka.  
No i dla Was dziś ja, w swojej skromnej osobie, spieszę z pomocą i stworzyłam fajne ciacha, amarantusowe, więc oprócz słodkiej przyjemności także oczyszczają i detoksykują. 
Dwa w jednym ;)
Świetne do kawy, jako węglowodanowy dodatek do sałatki owocowej, koktajlu lub w nagłym napadzie głodu.
Chętni mogą dodać orzechy, suszone owoce lub inne dodatki. 
 
Kaloryczność:
Całość ma ok. 1100 kcal
Jedno ciasteczko ma średnio ok. 78 kcal 


Składniki:

* 200 ml mleka kokosowego 
* 100 g płatków z nasion amarantusa 
* 30 g wiórków kokosowych
* 2 łyżeczki miodu 

1. Miód dokładnie utrzeć z mlekiem kokosowym, dodać wiórki i płatki z nasion amarantusa, dokładnie wymieszać.


2. Uformować ciasteczka (mi wyszło 14 sztuk). Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. przez 20 minut.


84 komentarze:

  1. Gosiu, a czy jeśli ktoś może pić mleko, to czy może kokosowe zamienić na zwykłe? Czy się nie nada? Jaki w ogóle masz stosunek do mleka?
    Cała moja rodzina uwielbia mleko i litr schodzi nam lekką ręką codziennie, czasem więcej (jemy dużo mlecznych śniadań). Z prawie każdej strony teraz lecą gromy na to mleko i już sama nie wiem, co o tym myśleć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykłe będzie za rzadkie, koksowe jest gęste jak jogurt,
      mleko zwykłe bardzo lubię i szczerze polecam jeśli się nie ma nietolerancji jest świetnym źródłem łatwo przyswajanego wapnia,
      nie wierz w gromy lecące na mleko, to że ktoś ma nietolerancję laktozy i białek mleka nie znaczy że teraz wszyscy mamy z mleka zrezygnować,

      Usuń
    2. Tak właśnie myślałam. Zaobserwowałam swego rodzaju "trendy" na niejedzenie / niepicie mleka, masła - bo złe, bo niezdrowe i tak dalej. Niemniej mój organizm sam się domaga, więc będę go słuchać nadal.

      Usuń
    3. ja tez pijam pleko, czesto najczesciej krowie czasem kozie takze nie jestem przeciwniczka, no ale co z kazeina?? slyszlam ze nie jest zbyt zdrowa... Pytam bo sie nie znam za bardzo

      Usuń
    4. kazeina to białko mleka krowiego, jest w mleku,serach, jogurtach etc.
      jeśli nie masz alergii na białko mleka nie widzę powodów aby z niego rezygnować

      Usuń
    5. Ale pijesz Malgosiu takie mleko ze sklepu w kartonie, czy sprzedawana na targach prosto od krowki ?

      Usuń
    6. Piję ze sklepu kupione w butelkach. W kartonach nie kupuję.

      Usuń
  2. Czy udadzą się z amarantusem ekspandowanym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy mozna uzyc ziaren amarantusa? Kiedys kupilam i nie wiem co z nich zrobic

      Usuń
  3. Jakie są- chrupkie czy ciągnące raczej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie mozna kupic platki? Moze ktos podpowie Ekspandowy widzialam w rossmanie a platki?

      Usuń
    2. Gdzie kupic platki ? Pozdrawia

      Usuń
    3. Fresh Market widziałam płatki amarantusowe

      Usuń
    4. U nas są w Intermarche

      Usuń
  4. Jak to miło, wchodzę rano na Pani bloga a tu nowy fantastyczny, zdrowy i łatwy przepis. Dziękuję to raczej za mało żeby Pani podziękować za to co robi Pani dla nas -anonimowych wielbicieli Pani inspiracji i bloga. EwaK

    OdpowiedzUsuń
  5. Gosiu jakiej firmy używasz płatków z nasion amarantusa i mleka kokosowego

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu, dziękuję Ci za ten przepis - ja zaliczam się do właśnie takich osób, oprócz tego nie mogę również spożywać kukurydzy i soi. To naprawdę bardzo utrudnia życie. Staram się nie narzekać, chociaż jest naprawdę ciężko... Dzięki takim przepisom jak ten zawsze jest mi trochę łatwiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja i moje dzieci nie możemy glutenu, mleka i jajek. Wielkie dzięki za ten przepis. Już pędzę po mleko kokosowe, resztę mam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgosiu musze schudnąc 12-15 kg do konca roku ,czy uda sie to jedząc w ten sposób jak proponujesz w swoich jadłospisach? staram sie 5 razy w tyg przez godz tanczyc zumbe lub spacerowac 4 mile ,jem ciemne pieczywo ,byłam na dukanie i schudłam 20 kg ale wszystko wróciło ,jem ciemne pieczywo ,ale moze przejsc na pumpernikel albo wogóle zrezygnowac ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pieczywa nie rezygnuj, broń Boże !!!
      korzystaj z jadłospisów i ćwicz co drugi dzień przynajmniej,
      czy zrzucisz 12-15 kg w dwa miesiące, raczej mało prawdopodobne ale schudniesz na pewno,
      mówię Ci to szczerze i jeśli ktoś Ci obieca spadek wagi 12 kg w 2 miesiące to uciekaj jak najdalej bo to zawsze będzie kosztem zdrowia i cenę zapłacisz za to bardzo wysoką

      Usuń
  9. Jak dlugo ciasteczka sa zdatne do spozycia i jak je przechowywac? i czy piecze sie gora dol czy termoobieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przechowywać w pudełeczku przykryte ściereczką,
      pieczesz z termoobiegiem
      są zdatne 7 dni

      Usuń
    2. dziekuje za odpowiedz:-)

      Usuń
  10. Witam czy do ciastek zamiast amarantusa można użyć płatków jaglanych?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają świetnie ! Popieram , żeby do kawy nawet ciasteczka nie wziąć to już barbarzyństwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziekuję za przepis, jedno moje dziecko ma celiakię, nie moze białka jaja i mleka, wiec chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  14. proste, a przy tym jakie słodkie i zdrowe! absolutnie rewelacyjnie się zrumieniły, aż chce się sięgnąć po jedno ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Akurat płatków nie mam, ale mam zwykły amarantus i ekspandowany. Jakby tak zrobić z pół na pół? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykły musisz ugotować przed upieczeniem,
      dodaj w całości ekspandowany w ilości takiej samej jak płatki

      Usuń
  16. Gosiu a jakie kupne ciastka polecasz ? Oprócz amarantusowych.
    Są w ogóle jakieś zdrowe i dobre sklepowe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnóstwo jest dobrych, trzeba czytać składy,
      szczerze powiedziawszy mało kupuję kupnych ciastek

      Usuń
  17. Małgosiu, myślisz, że z jogurtem zamiast mleka kokosowego może się to udać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko mi powiedzieć, nie próbowałam jak zachowa się jogurt podczas pieczenia,

      Usuń
  18. Malgosiu a czy moge platki amarantusa zastapic poppingiem z amarantusa?Jesli tak to ma byc ta sama gramatura?Pozdrawim.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają zachęcająco, skład też przyzwoity :) Warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  20. Małgosiu dzisiaj na innym blogu wyczytałam że amarantus ekspandowany jest pozbawiony większości dobroczynnych składników, ponieważ cytuję: "ze względu na proces ekstruzji gdzie stosowane są wysokie ciśnienie i temperatura". Czy coś Ci o tym wiadomo? Czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic mi o tym nie wiadomo, amarantusa w ziarenkach przecież też nie jemy na surowo, trzeba go ugotować a właściwości nie traci,

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
    3. Tak samo jak ryż ekspandowany. Nie jest to czyste ziarno,tylko produkt uzyskany z danego ziarna. Nie będzie miał takiej samej wartości odżywczej jak samo ziarno,a ziarno gotując nie ubożeje w składniki odżywcze.pozdrawiam,Magda

      Usuń
    4. zgoda, są straty na wartościach ale nie jest tak że straty sięgają 100 % i produkt jest pozbawiony wartości,

      Usuń
  21. Ależ to smakowicie wygląda na prawdę aż zgłodniałem na widok tak pięknie wypieczonych kokosanek. Zapewne bardzo szybko się je robi a stanowią idealną przekąskę podczas choćby wieczornych seansów. Ciekaw jestem czy faktycznie podczas tego 7 dnia są tak dobre jak na początku. Dziękuje za przepis i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Gosiu moglabys poddac jakis ponysl co zrobic z pozostala czescia ( 200 ml ) mleka kokosowego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dodać do kawy, można zrobić zupę krem np. z dyni, cukinii, marchewki - przepisy na blogu,
      można ugotować leczo i dodać mleka kokosowego + imbir - smak będzie fajny

      Usuń
  23. Gosiu powiedzmy że zjadłam kolację o 19 i po 21 jestem głodna a wiem,że przez co najmniej 1,5 godz nie pójdę spać to mogę zjeść 1 ciasteczko ze szklanką naturalnego kakao?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bardzo bo to produkty słodkie,
      bardziej twarożek, jogurt lub sałatkę z pomidorów

      Usuń
  24. Dziekuje slicznie za odpowiedz Pozdrawiam i dziekuje za super bloga

    OdpowiedzUsuń
  25. Gosiu, masz może dane temat zawartości białka, potasu i fosforu w amarantusie?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,
      w 100 g
      białka 3,8 g
      potasu 135 mg
      fosforu 148 mg

      Usuń
    2. Serdecznie dziękuję:)

      Usuń
  26. Moje pociechy wprawdzie tolerują wprawdzie i jajka, gluten i mleko, ale szukam takich zdrowych przekąsek, które można by im podać zamiast słodyczy. Amarantusa jeszcze nie próbowałem i tak się właśnie zastanawiam, gdzie go można kupić? Czy szukać go tylko w sklepach ze zdrową żywnością? Czy do ciastek można dodać np. rodzynki, orzechy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w każdym większym markecie dostaniesz, ja kupiłam w top markecie,
      rodzynki, orzechy ? pewnie ;)

      Usuń
  27. Gosiu co to jest ten czystek co wszyscy zachwalają? Czy mozna podczas karmienia piersią go spożywać?
    Gosiu a na blogu było coś o orkiszu? Bloga czytam juz chyba rok a nie przypominam sobie a nie wiem o nim prawie nic:(
    Jak bede miała czas zrobię te ciasteczka z poppingiem z amarantusa i z jogurtem. Może wyjdą? Mój syn na szczęście lubi popping z amarantusa do innych zdrowych rzeczy ciężko go namówić. Wyprobuje też płatki jaglane, bo mój syn kaszy jaglanej nawet nie chce dotknąć:D A pierwsze słyszę o płatkach amarantusowych, nigdy ich nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czystek to roślina bogata w polifenole. To silny antyoksydant, wspiera układ immunologiczny,działa przeciwhistaminowo, przeciwzapalnie, przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie. To tak w telegraficznym skrócie.
      Oj tematów które czekają na poruszenie jest całe mnóstwo ;)

      Usuń
  28. Tylko co zrobić, jeśli dziecię uczulone jest na mleko kokosowe (orzech), mleko, jajka..Piszę jako matka karmiąca takiego człowieczka i się zastanawiam, czym zastąpić to mleko kokosowe - tak przepyszne, ale dla mnie obecnie jedynie w sferze marzeń..

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję! Myślę, że to jest to, bo już kiedyś rzeczywiście ciasteczka z bananem mi wyszły. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Małgosiu a ile należy dodać ugotowanej kaszy jaglanej zamiast amarantusa? Też 100 gram?

    OdpowiedzUsuń
  31. ok 30g suchej kaszy to niecałe 3 łyżki, to nie bedzie za mało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy płatki z amarantusa można dosypać do Twojego miksu śniadaniowego i jeść na surowo zalane jogurtem (odstawione na parę minut do napęcznienia) czy wymagają one zagotowania ?

      Usuń
    2. można, płatki nie wymagają gotowania

      Usuń
  32. Uzylam zamiast miodu bo mi wybyl;) melasy z chlebka swietojqnskiego i doslodzilam ciutke ksylitolem. Smakowo ok ale... sa lekko tlustawe. Czy to od melasy?
    Czy moze od papieru do pieczenia użytego drugi raz? Bo skonczyl mi sie a mialam tam po wczorajszych ciastkach papier. Moze on oddal ten tluszcz na kokosanki?

    OdpowiedzUsuń
  33. "Ciasta" wykonałam- z amarantusem gotowanym, bo nie miałam płatków, niestety u mnie wyszla jedna wielka breja- całość się stopiła i po otworzeniu piekarnika zobaczyłąm blachę wypełnioną amarantusowo-kokosową taflą. Tak więc nie polecam używania gotowanego amarantusa, widocznie muszą być płatki, w które wsiąknie płyn.

    OdpowiedzUsuń
  34. Małgosiu a może być amarantus preparowany?

    OdpowiedzUsuń
  35. A czym można zastąpić miód? Mój synek jest na diecie antycandida ...

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy mogę dodać inne płatki? :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Malgosiu chcialabym dodac ziarna amarantusa dodac do mojego porannego omleta. czy musze go jakos przetworzyc czy tez moge sypnac taki jak leci?
    Bede wdzieczna za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  38. ciastka wyszły super! zamiast płatków z amarantusa użyłam płatków jaglanych ;) do tego trochę siemienia lnianego i prażonego amarantusa. słodkie i wartościowe, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  39. A co się stanie po zjedzeniu ziaren amarantusa na surowo?
    Mama dosypała sobie do porannych płatków i mówiła, że takie male to napęcznieją w żółądku i nie trzeba gotować. Martwię się
    Dodam, że tylko jedną łyżkę dosypała do miski płatków, które zalewa na kilka minut ciepłą przegotowaną wodą, ale ten amarantus już na koniec dosypała, wiec tam już niewiel tej wody do wciągnięcia było ...

    Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń