czwartek, 25 czerwca 2015

Bezglutenowy, bezmleczny obiad oraz posiłek potreningowy. Grillowane warzywa z łososiem. Porcja tylko ok.375 kcal




Grillowane warzywa z łososiem. Szybkie w przygotowaniu, lekkostrawne, bardzo smaczne.
Kluczowy składnik tego dania to świeża kolendra która genialnie współgra z daniami z warzyw, zwłaszcza grillowanymi. Lubi się z papryką i imbirem którego akurat tu nie dodałam, ale nie ma przeszkód aby lekko nasmarować nim łososia. Ja oprószyłam go tradycyjnie pieprzem cytrynowym który nadaje ostrości i lekkiej kwaskowości. Jeśli chcecie pójść bardziej w stronę orientalną dodajcie imbir, a warzywa skropcie odrobiną sosu sojowego.
Panowie mogą połączyć to danie z brązowym ryżem. Będzie bardziej treściwe. 
Polecam na jutrzejszy, piątkowy obiad.

Posiłek potreningowy

Zaraz po treningu, jeszcze w szatni, aby "odbudować" glikogen zjedz banana, a po powrocie do domu białkowy posiłek, czyli w tym wypadku warzywa z łososiem.
Czas przygotowania to ok. 10-15 minut. Jeśli przed treningiem pokroisz warzywa, czas przygotowania się skróci.
Całe danie ma ok. 30 g białka z czego 20 g to białko pełnowartościowe z łososia, a 10 g to białko roślinne z warzyw. 


Kaloryczność:
Cały obiad ma ok. 375 kcal 



Składniki dla 1 osoby:
* jedna średnia cukinia
* jedna papryka
* 10 pieczarek
* 2 łyżki posiekanej świeżej kolendry (liście)
* sół
* 100 g świeżego fileta z łososia
* pieprz cytrynowy
* łyżka oleju rzepakowego

1. Łososia oprószamy solą i pieprzem cytrynowym i odstawiamy na kilka minut.
2. Warzywa kroimy w dowolne kawałki.
3. Na suchej patelni grillowej grillujemy cukinię i paprykę. Po 2-3 minutach dodajemy pieczarki i łyżkę oleju. 


Grillujemy aż warzywa będą miękkie, ale nie rozpadające się. Do miękkich już warzyw dodajemy świeże liście kolendry, mieszamy, gasimy ogień i szczelnie przykrywamy patelnię folią aluminiową na 3 minuty.  


4. Łososia pieczemy w piekarniku, dusimy na parze lub smażymy na suchej patelni (je wybrałam tę ostatnią opcję).
5. Warzywa przekładamy na talerz, posypujemy łososiem i mamy gotowy obiad.



78 komentarzy:

  1. mniamm ,uwielbiam taki posiłek,a łososia mega uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu jaka masz patelnię grilową? oraz czy można na niej smażyć bez tłuszczu?nie przywiera nic?

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozbawilas mnie ta literowka ze lososia pierzemy 😄😄pozdrawiam serdecznie. Przepis super. Pozdrawiam, Iwona 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Gosiu mozna to na kolacje tez, ale moja kolacja wypada albo ok 19.00 przed treningiem albo po 21 po treningu, (uwarunkowania rodzinne) i co teraz ??? przyswajam po treningu 40 g bialka (odzywka) na wodzie... wg obliczen powinnam w ciagu dnia przyswoic 100 g bialka. Zjadam tylko 100g lub 150 g warzyw (bo mnie ssie po treningu bardzo)

    Mozesz cos doradzic. bo wolalbym nie zjadac o 21 kolacji....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie Gosiu można zjesc taką kolację po treningu o 21, nawet jeżeli idzie się o 22:30 spac? To nie za późno? Zdąrzy się to wszystko przetrawic? Czy o 19 też powinno się zjesc kolajcję przed treningiem? Bardzo proszę o odpowiedź. Ja w takiej sytuacji zawsze jadłam kolację o 19, a o 20 miałam trening i nic juz później nie jadłam.

      Usuń
    2. Organizm po wysiłku inaczej trawi a posiłek zawiera tylko niespełna 400 kcal i dużo błonnika.
      Gdybyś do 21 leżała na kanapie i zechciała potem zjeśc taką kolację to bym Ci odradziła kategorycznie.

      Usuń
    3. Przepraszam, że znowu pytam, ale czy jedzenie po treningu jest konieczne?

      Usuń
  5. witam
    mam pyt jakie badania należy wykonać aby potwierdzić bądź wykluczyć np.hasimoto lub zespół pol. jajników?
    chcę wiedzieć czy nie chudnę z przyczyn zdrowotnych czy po prostu robię nadal błędy
    wydaje mi się że nie jem dużo a o chudnięciu nie ma mowy
    Ania L.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hashi u endo (antyciala tsh, ft3, ft4,) ale pco polecam dobrego, b dobrego gina zeby sie na tym znal.... z doswiadczenia ci to polecam.... Mam nie chudne, to jest okropne. Zbieram kase na diete u Goski. Ostatnia deska ratunku :(

      Usuń
    2. Co do tarczycy, zanim dostaniesz się do endokrynologa, co może trwać miesiącami, zrób sobie prywatnie w laboratorium poziom tsh, to już da jakiś obraz stanu Twoich hormonów (ok. 35 zł). No i dobry ginekolog, najlepiej idź już do niego z wynikiem tsh.

      Usuń
    3. Ja mialam TSH w normie, ft3, ft4 tez a jak mi madry wkoncu endo zrobil anty ciala to poszlo lawinowo..... Od tej pory mam wachania hormonow takie ze lepiej nie mowic 8 lat walcze z nadwagą. Albo mam kiepskiego lekarza (por. metaboliczna) albo mam ochote walnac moja tarczyce :)

      Usuń
    4. Dokładnie, TSH zmienia wartość na końcu, więc samo jego oznaczenie nie da Ci żadnej odpowiedzi.

      Jeżeli już koniecznie chcesz od tego zacząć, to idz do lekarza rodzinnego, opisz dolegliwości, powinien dać Ci skierowanie bez problemu.

      Usuń
  6. witam
    proszę powiedz jakie badania należy wykonać aby potwierdzić bądź wykluczyć np. hasimoto lub zespół pol.jajników
    chcę wiedzieć czy nie chudnę bo coś mi dolega czy po prostu jem nie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz udać się do endokrynologa. PCOS zbadasz u ginekologa.

      Usuń
  7. Czy na kolacje takie danie tez się nada.:)?

    OdpowiedzUsuń
  8. Danie wygląda smakowicie Zresztą jak zawsze Twoje przepisy:) Malgosiu mam pytanie czy przy diecie kandidia mozna robić fileta wg Twojego przepisu w papierze na suchej patelni bo nie mam pojecia jak smacznie mozna przygotowac miesko przy tej diecie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu a co sądzisz o pierogach z mąki orkiszowej z jagodami polanych jogurtem na obiad i jeszcze o młodych ziemniakami z mlekiem zsiadlym lub kefir ziemniaki z wody oczywiście , czy na redukcji można?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierogi tak ale w dobrej konfiguracji z innymi posiłkami w ciągu dnia. Mówię tu o węglowodanach.
      Ziemniaki jako samodzielny posiłek na redukcji nie bardzo.

      Usuń
  10. Gosiu, chciałam nawiązać do banana 😊 zazwyczaj kończę ćwiczyć o 21/22 zjadam wtedy tylko banana lub jogurt z orzechami i migdałami. Następnie szybki prysznic i do łóżka. Czy to wystarcz na uzupełnienie węglowodanów. ? kiedyś nue jadłam nic, ale ciągle się uczę ☺cwicze również silowo. Danie pyyyyyszne. Czesto u mnie gości na ob i ad.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gosiu, mam pytanko, co byś mi radziła? Kończę pić młody jęczmień i co po nim lepiej przyjmować? Chrollelę czy coś innego?
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) i przepraszam z literówkę ;)

      Usuń
  12. Pychota:))
    A jakąś inną rybę polecasz Małgosiu? Łosoś drogi.............;((

    OdpowiedzUsuń
  13. Pytanie z innej beczki, czy będzie kiedyś artykuł o łojotokowym zapaleniu skóry borykam się z tym problemem od 15lat więc już trochę to mam, wkurza mnie że to mnie potrafi zaskakiwać w najmniej oczekiwanej sytuacji, objawia mi się to na twarzy i skóry głowy, potrafię się zadrapać (dot. głowy) a potem wszystko wkurza jak sobie z tym radzić :((

    OdpowiedzUsuń
  14. Małgosiu, "grillujemy aż będą miękkie" - ile to mniej więcej trwa? Mam patelnię grillową, ale jeszcze tak do końca się z nią nie zaprzyjaźniłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gosiu, jak często 17-latka może pić kawę? I czy są jakieś przeciwwskazania w tym wieku?

    OdpowiedzUsuń
  16. Małgosiu ja trochę nie na temat. Jeśli mam na obiad makaron pełnoziarnisty, to czego należy unikać w ten dzień podczas innych posiłków?

    OdpowiedzUsuń
  17. chyba przydałby mi się post o posiłkach wokół treningu, dowiedziałam się ostatnio że pijąc jakiś białkowy koktajl można ćwiczyć na czczo i ponoć daje to dobre efekty odchudzające, ale mnie to jakoś nie przekonuje, glikogen z mięśni chyba idzie na pierwszy ogień ? a to przecież cukier, czyż nie? nic z tego nie rozumiem :( a jak to jest z tymi posiłkami przed i po co kiedy, wiem tylko że węgle szybko po a białko troszkę później?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo tak, tak, też bym chciała taki post ;)

      Usuń
    2. Malgosia już parę razy obiecała post na tem temat w kometarzach.
      Pewnie lista tematów do podjęcia jest długa :)

      Ja również, kolejny raz, podpisuję się pod listą zainteresowanych :)

      Usuń
  18. Małgosiu, co zamiast banana? Próbowałam wielokrotnie, ale nie da rady, nie przełknę. Mdli mnie nawet na sam zapach, jak ktoś w promieniu 5 metrów zabiera się za jedzenie. Czy to taki wyjątkowy owoc, czy mogę go zastąpić jakimś innym? Dowolnym? Co dodawać do Twoich koktajli zamiast banana? Mango? Dojrzałą gruszkę? Dziękuję i pozdrawiam! Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być koktajl z soku + owoce. Generalnie chodzi o szybko przyswajalny cukier.

      Usuń
  19. A węglowodany ? Wiem, że warzywa już je zawierają, ale niby obiad powinien zawierać warzywa, białko i węglowodany w postaci np. ryżu. Pytam, aby się upewnić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiad nie musi zawierać węglowodanów. Ważne jest z czym ten obiad zestawisz w ciągu dnia.
      Jeśli rano zjadłaś owsiankę z owocami a na II śniadanie kanapkę to obiad nie musi być z węglowodanami.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz :) Czasami gdy czułam się pełna po słodkiej niedzieli i robiłam sobie lekkie posiłki w postaci soków, koktajli, to zawsze zostawał ten obiad gdzie albo sałatka abo jakaś zupa czy krem i problemem były te węglowodany w postaci, np. kaszy, które dodawały sytości i posiłkowi, a ja już tego dnia byłam na tyle syta, że wcale nie miałam na to ochoty. Pozdrawiam ;)

      Usuń
    3. Małgosiu chciałabym upewnić się - jeśli jem na śniadanie owsiankę (3 łyżki płatków) albo jaglankę (3 kaszy jagnlanej ewent. z inną kaszą jak jęczmienna, gryczana..), na II śniadanie 2 kromki chleba plus dodatek, czasem dodaję jabłko do tego, to tak jak napisałas na obiad mięsko plus warzywka, tak? i potem podwieczorek serek/warzywka i na kolacje tez bez wegli wiec znow jakis serek i warzywka? Bardzo prosze o podpowiedz w kwestii zawartosci tych weglowodanow w posiłkach. To co napisałas w komentarzu mocno mnie zastanowilo, bo mam problem z komponowaniem dania..
      ANia

      Usuń
  20. Wiem, ze pytanie zupełnie z innej beczki ale wyjątkowo potrzebuję szybkiej odpowiedzi.
    Moja Mama w tym tygodniu miała wycinany wyrostek. Potrzebuję porady: coo jej dawać jeść jak wyjdzie ze szpitala? Przez pierwsze dni będzie 'skazana' na moje braki umiejętności kulinarnych, więc potrzebuje wskazówek, co prostego mogę jej przyrządzić ;)
    Ona sama wie tyle, że dieta ma być lekkostrawna... Czego również się domyśliłam ;) Ale przydałyby mi sie przykłady posiłków.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po szpitalu kleiki z kaszy np. jaglanej, manny. Generalnie zupy z młodych warzyw.

      Usuń
    2. Mama wychodzi jutro...
      A może surowe warzywa, owoce? jakich zdecydowanie musi unikac w najbliższych dniach ? ;)
      smażonego zapewne nie może, a pieczone? albo taki filet z piersi w papirusie ? on nie wydaje się ciężki ;)
      ona najchętniej jadłaby już wszysto, kawę piła, itd. Uparta kobieta.

      Usuń
    3. Żadnej surowizny. Wszystko gotowane, papki z owoców przetarte, zupy na wywarze z jarzyn.

      Usuń
    4. Dziękuje za odpowiedź ;)

      Usuń
  21. Czy lód zrobiony z dwóch kiwi i miodu jest ok na 2 śniadanie ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Małgosiu, mam ważne pytanie. Czy możesz opisać indywidualna dietę na więcej posiłków ? Tak żebym mogła jeść co 2,5 h ? Wysłałam ci formularz w poniedziałek ale jeszcze nie dostałam odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  23. Gosiu co myślisz na temat chipsów marchewkowych i pomidorowcyh firmy crispy natural? Skład marchewkowych: marchew (90%), , suszona cebula, przyprawy: pieprz czarny mielony, papryka Cayenne, oregano, tymianek, suszony koncentrat czosnku. W paczuszce 20g: 65 kalorii, tłuszcz 0,2g, , węglowodany 13,5 g, w tym cukry 8,5g, błonnik 3,2 g, białko 0,8g, sól 0,5g.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mlgosiu a co jesli trening konczy sie o 21?i nie lubie lososia?co i o ktorej najpozniej zjesc?

      Usuń
    2. zrób z kurczakiem,
      o 21 możesz po treningu

      Usuń
  24. Mam pytanko: czy jeśli o poranku wypiję zamiast wody z cytrynką zielona herbatę z cytrynką, czy równie pobudzi to moje jelita do działania czy będzie miało inny skutek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inny. Herbata + cytryna = cytrynian glinu który jest szkodliwy

      Usuń
  25. Cześć Małgosiu . Czy można wykonać u Ciebie test candida , pisałaś o tym w wcześniejszych wpisach?....

    OdpowiedzUsuń
  26. Czym można zastąpić pieczarki? Aby pokryło się z ich wartościami odżywczymi ?
    Świetny jest Twój blog poleciłam już go moim znajomym oni tez są zachwycenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam
    Mam pytanie odnosnie twojego cheba orkiszowego z pomidorami.Zrobilam dzis zgodnie z przepisem w multicookerze ale nie udal sie od spodu byl upieczony a z wierzchu surowy odwrocilam go i nastawilam jeszcze na godzine i wyjelam w taki sam. Czy masz pomysl dlaczego tak sie stalo?

    OdpowiedzUsuń
  28. a można dodac zamiast lososia, tunczyka z wody? za lososiem nie przepadam szczegolnie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A gdzie można kupić dobrego łososia?

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam,Pani Małgosiu czym zastąpić pieczarki?Cgcialabym wykorzystać ten przepis przy kandydozie .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję...jeszcze jedno pytanie (choć nie zarzekam się ,że ostatnie 😊 )... Bardzo proszę o propozycje śniadania z użyciem jogurtu przy kandydozie ....zaopatrzyłam się w płatki orkiszowe i amarantus ekspandowany i kompletnie nie wiem co z tym zrobić .Z góry dziękuje .

    OdpowiedzUsuń
  32. Czy można zrobic to danie na zwykłej patelni?

    OdpowiedzUsuń
  33. Razem z mężem jesteśmy zachwyceni tym daniem :)

    OdpowiedzUsuń