wtorek, 2 czerwca 2015

Jogurtowe ptasie mleczno z nasionami Chia i musem z malin. Zdrowy deser na powitanie lata!


Nasiona chia świetnie komponują się z jogurtem i wszelkimi owocowymi musami. W towarzystwie czegoś mokrego pęcznieją i stają się delikatne. W takiej rozmiękczonej formie mogą je jeść nawet osoby na diecie lekkostrawnej.
O wartościach odżywczych nasion Chia pisałam TU.

Najprostsza forma włączenia nasion Chia do diety to po prostu dosypywanie ich do czegoś mokrego np. do jogurtu, koktajlu czy owsianki. Ja postanowiłam pójść o krok dalej i zrobić jogurtową piankę. Takie jogurtowe ptasie mleczno które doskonale sprawdzi się jako deser. Z pewnością pokochają go osoby na diecie redukcyjnej.
Deser każdemu kojarzy się z czymś bardzo słodkim, z bitą śmietaną z dodatkami i generalnie z czymś mocno kalorycznym. Wiele osób unika tego typu słodkości chociaż pewnie miałoby chęć.
Ten deser możecie jeść bez obaw. Ma tylko 200 kcal.
Mój syn jak pierwszy raz zobaczył nasionka Chia w słoiczku powiedział że wyglądają jak małe robaki i nigdy tego nie zje. Deser zjadł cały i dopiero na końcu zapytał co to są te małe kuleczki ;) W tym deserze są w ogóle niewyczuwalne, a działają.Koniecznie przetestujcie na swoich dzieciach.
Jedząc Chia 2 razy w tygodniu 200 g opakowanie starczy Wam na miesiąc. W cenie 13,50 zł do dostania TU. 400 g opakowanie kosztuje 26,10 zł. Do dostania TU

Kaloryczność:
Jeden deser ma ok. 200 kcal 



Składniki na 2 desery:
* 400 ml rzadkiego jogurtu 
* 2-3 płaskie łyżeczki żelatyny 
* cała laska wanilii
* 2 czubate łyżki nasion Chia 
* maliny lub inne owoce
* łyżeczka stewi
* kilka borówek amerykańskich


 1. Żelatynę rozpuszczamy w trzech łyżkach mocno ciepłej wody. Odstawiamy do ostygnięcia.
2. Jogurt ubijamy mikserem razem z połową łyżeczki stewi i wanilią na puszystą masę. Dodajemy żelatynę, ponownie miksujemy. Na koniec dodajemy nasiona Chia i dokładnie mieszamy łyżką.


3. W oddzielnym naczyniu blendujemy maliny z połową łyżeczki stewii. 
4. Do szklanego naczynia wkładamy masę jogurtową, następnie masę malinową i kolejny raz jogurtową. Dekorujemy borówkami i wstawiamy do lodówki na minimum godzinę.


http://ekozakupy.pl/?utm_source=qchenne-inspiracje&utm_medium=baner%20poziom&utm_campaign=blog


103 komentarze:

  1. A kiedy dodajemy żelatynę? Nie ma tego w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  2. wow :) czekałam na ten wpis, idealna inspiracja przed długim weekendem bo ma być upalny ;)
    P.S. pomóżcie mi przestać być anonimowym komentatorem, totalnie nie orientuję się w tych sprawach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosiu, mogę dodać ksylitol zamiast stewii? a zamiast żelatyny agar?

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem szczerze, ze trochę nie rozumiem tego szału na komosę ryżową, nasiona chia, amarantus...itd. Mam wrażenie, że to trochę za bardzo napompowane. Sama jadłam zgodnie z dieta przegotowaną przez dietetyczkę, wszystkie składniki proste i znane. Dużo polskich kasz, nabiału ( najkrótszy skład ma nabiał z Krasnegostawu) i warzyw. Mimo, że efekt osiągnięty, to zostałam oczywiście przy zdrowym odżywianiu i sama szukam przepisów na proste zdrowe jedzenie (co znalazłam m.in. na tej stronie), ale jak po raz kolejny słyszę o tej komosie (wyglądającej jak jajka mrówek) czy chia to już tylko przewracam oczami...ile można

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są na rynku, są zdrowe i wartościowe. Moim zdaniem warto korzystać z dobrodziejstw tych składników ale nikt do tego nie zmusza. I bez tego się obędziesz.
      Osobom które mają w swojej kuchni takie składniki będę publikowała takie przepisy. Tak samo jak publikuję inne z prostych, ogólnodostępnych składników.
      Na moim blogu każdy znajdzie coś dla siebie.

      Usuń
    2. Małgosiu ty chyba nie znosisz krytyki, co ? :-)

      Usuń
    3. To nie o krytykę chodzi. Po prostu szczerze odpowiadam ;)

      Usuń
    4. A dlaczego osoba z taką wiedzą jak Małgosia ma znosić krytykę od osoby, która była kiedyś na diecie od dietetyka? litości...;) Cierpliwości Ci Małgosiu życzę!

      Usuń
  5. Małgosiu - a jak zastapić żelatynę - agar agar?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiego jogurtu użyłas, dietetycznego naturalnego czy greckiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalny, krasnystaw z wapniem.
      o taki https://www.google.pl/search?q=krasnystaw+z+wapnie,&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rF1tVcO2DofhywPY04PIDQ&ved=0CAgQ_AUoAg&biw=1536&bih=727#imgrc=fZuTPaEP9Xm70M%253A%3BTG5zr8ZSYa6ZPM%3Bhttp%253A%252F%252Fa.pl%252Fzdjecie-571137%252Fkrasnystaw-jogurt-naturalny-z-wapniem-probiotyk-175g-Full%3Bhttp%253A%252F%252Fa.pl%252Fwarszawa%252Fnabial%252Fjogurt-kefir%252Fkrasnystaw-jogurt-naturalny-z-wapniem-probiotyk-175g%3B480%3B480

      Usuń
  7. W jakiej postaci stewia? Suszona, w syropie czy w innej? Stewiarnia ma kilka rodzajów i nie wiem co kupić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam stamtąd stewię w krysztalkach 1:1 i muszę przyznać, że bardzo latwo się jej używa. To ta: http://www.stewiarnia.pl/produkt/stewia-w-krysztalkach-1-do-1-200g

      Usuń
    2. Co to znaczy "w proszku"? Chodzi o wysuszone i sproszkowane liście czy to co Kasia powyżej napisała?

      Usuń
    3. Małgosiu, a czy zamiast stewii można użyć brązowego cukru, czy nie pasuje? Pozdrawiam

      Usuń
  8. Malgosiu czytanie Twoich postow to przyjemnosc, mam dzis wolny dzien i czytam wpisy stare i nowe + komentarze , po prostu kopalnia wiedzy!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo proszę o jakiś przepis na lody prży redukcji :(
    Czy mogłabyś polecić jakąś stewie ? Jest spory wybór produktów i nie wiem jaka wybrać. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A propos jogurtu, w indywidualnej diecie kupionej u Ciebie pojawia się za każdym razem jog. naturalny - kubek - 250g? o jaki chodzi? bo wszędzie są 125, 150, 175 oraz 300 lub 400 g a szczerze szukałam 250g i nic. I marnują mi się produkty (jestem singlem, nie ma kto dojeść)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tola z biedronki ale ta https://www.google.pl/search?q=tola+z+wapniem&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=So9tVdzvI6r6ywOAtIDgCg&ved=0CCgQsAQ&biw=1536&bih=727#imgrc=dP-yYjm9KRfXNM%253A%3B_0KpXfCihtkhZM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.foodexpert.pl%252Fimg%252Fattachments%252Fproduct%252Ffoto_large%252F51518d7b-2cf0-4d9f-a34f-5ef83e81e5d0.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.foodexpert.pl%252Fprodukt%252F526%252Ctola-jogurt-naturalny-z-wapniem%3B211%3B304

      Ta mała tola i mały krasnystaw mają najlepszy skład na rynku.

      Usuń
    2. A ta Tola też może być? https://www.google.pl/search?q=tola+z+wapniem&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=So9tVdzvI6r6ywOAtIDgCg&ved=0CCgQsAQ&biw=1536&bih=727#imgrc=JOVbmaAfNc_rrM%253A%3BUYjA-EUmuVpsDM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tabele-kalorii.pl%252Fphoto-011189%252FJogurt-naturalny-wapn-Tola.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tabele-kalorii.pl%252Fkalorie%252CJogurt-naturalny-wapn-Tola.html%3B496%3B496

      Usuń
    3. Ok mam dzięki. Z opakowania widzę ze Tola i Krasnystaw to jedno i to samo. Krasnystaw produkuje dla jeronimo Martins

      Usuń
  11. Małgosiu, pozwolę sobie zapytać. Mam rozpisaną przez Ciebie dietę i pomyliło mi sie dodanie otrębów. Miało być 6 gram a ja dałam 6 łyżek:p Oczywiście zmnijeszę kalorycznośc kolejnego dania. Co chciałabym wiedzieć co zrobić, by te otręby mnie nie zalepiły:) Poradź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo pij. Aleś sobie sypnęła :))

      Usuń
    2. Heheh Gosiu, wydęło mnie niesamowicie i od razu 2 kg więcej było wieczorem.........;pp

      Muszę okulary ubierać jak czytam Twoje rozpiski:)))

      Usuń
  12. A jak najlepiej i najłatwiej wydobyć tą wanilię? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecinasz laskę tak jakbyś chciała jej zrobić operację czyli nie przekrawasz a nacinasz ;))
      Rozkładasz boki i nożem ściągasz te kuleczki.

      Usuń
  13. A czy ten krasnystaw tez jest dostepny w Biedronce?

    OdpowiedzUsuń
  14. Malgosiu,czy masz u siebie na blogu jakis post dotyczacy odzywiania przy anemii,konkretnie niski.poziom zelaza? U mnie wynosi 35. Jem duzo natki pietruszki,jarmuz,amarantus itp. I nic,zero efektu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na anemię super produktem są daktyle :) Koniecznie o nich poczytaj i jak zdecydujesz się je kupić, to nie kupuj innych niż bio (chodzi o proces siarkowania)

      Usuń
    2. Jedz kilka łyżeczek mielonego kminku dziennie. Jest on bardzo bogaty w żelazo. Zmielony kminek popijać wodą po jedzeniu. Dodatkowo jest pomocny przy ciężkostrawnym jedzeniu. Pozdrawiam Aga P.

      Usuń
    3. Dziekuje wszystkim z calego serca,za cenne podpowiedzi:-). Pozdrowienia:-P.

      Usuń
  15. Ja mam pytanie dotyczące nasion Chia - czy można je jeść podczas laktacji???

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy wanilie mogę pominąć?? Szczerze mówiąc w najbliższych sklepach nie ma takich dobrodziejstw :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne. Jak masz dostęp do dodaj kilka listków mięty. Ja dziś zrobiłam z miętą bo nie miałam już wanilii. Wyszło super :)

      Usuń
    2. miętę mam na ogródku więc jak najbardziej wykorzystam :)
      a co sądzisz o przekąskach fruktajl? (woda i zagęszczone soki owocowe)

      Usuń
    3. Nie piłam tego, ale widziałam w sklepie. Uważam że w podróż w sam raz lub w nagłych wyjazdach. Na co dzień wolę świeże owoce i koktajle.

      Usuń
    4. Tez tak mysle ze na wyjazd sa świetne, szczególnie jeśli nie można grysć jabłek (aparat ortodontyczny) :D

      Usuń
  17. Nasiona chia mają być w całości, czy mielone?

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja mam pytanie co do ćwiczeń. Biegam regularnie 3 razy w tygodniu i bardzo lubię tę formę aktywności. Chciałabym jednak trochę ukształtować nogi i pośladki. Czy ćwiczenia kształtujące (zwykłe dywanówki) na te konkretne partie przez 20 min 3 razy w tygodniu ma sens? Czy w ogóle mogę się spodziewać jakichś efektów przy dodaniu takich krótkich setów ćwiczeń? Dodam, że biegam rano. Ćwiczenia robiłabym wieczorem, pewnie w te same dni. Dzięki za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej tak. Mi pomogły dywanówki a robiłam co drugi dzień.

      Usuń
    2. Gosiu robilas te cwiczenia (na nogi i posladki) ktore opublikowalas na blogu?

      Usuń
  19. Pani Małgosiu mam takie pytanie, Czy zjadając na kolacje np sałatkę z sałaty lodowej, pomidora, ogórka, 50 g makreli, 3 łyżek serka wiejskiego i 3 rzodkiewek, zjadłam jeszcze z 200 g truskawek, mam teraz wyrzuty sumienia, że węgle przed snem echh wczesniej ćwiczyłam 45 minut, a póżniej byłam jeszcze na spacerze godzinnym. Czy takie podjadanie truskawek puki są wpłynie na moją sylwetkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki są niskokaloryczne i mają sporo błonnika, staraj się jednak aby max. do 18-tej je jeść. To i tak z uwagi na ten Twój spacer taka godzina ale jednak tej 17-tej powinno się trzymać.

      Usuń
  20. Smakuje tak samo dobrze jak wygląda? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Polubiłam ostatnio te nasiona :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Malgosiu BLAGAM o zaleceniabi propozycje jadlospisu dla kobiet z PCOS. Staramy sie o dziecko ponad 3 lata i nic :((( problemem jest wlasnie PCOS. Czeka mnie stymulacja gonadotropinami. Slyszalam ze dieta pomaga. Prosze, pomoz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebawem będę pisała zalecenia w PCOS.

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedz! I za zalecenia z gory:-) bede czekac niecierpliwie. Mam nadzieje ze to pomoze i doczekam sie dzidziusia.
      Moze jakis przykladowy jadlospis? Jestem naprawde w rozsypce.
      sciskam Cie mocno!

      Usuń
    3. ja mam PCOS (plus niedoczynność tarczycy, insulinooporność, hirsutyzm), udało mi się zajść w ciążę po zrzuceniu kilku kg - właściwie ciąży nie planowałam, sama przyszła ;)

      Pani Małgosiu, ma Pani zablokowane kopiowanie? Chciałam sobie wydrukować kilka przepisów, ale zostaje mi chyba tylko przepisanie? :(

      Usuń
    4. Tak ponieważ w ciągu ostatnich 10 dni w sieci znalazłam 4 moje skopiowane artykuły. Musiałam zablokować :(

      Usuń
  23. Pięknie wygląda, a ciekawe jak smakuje. Skosztuję na pewno

    OdpowiedzUsuń
  24. Pani Małgosiu, jak dobrze że trafiłam na ten blog Moja rodzina pokochała jedzenie z Pani przepisów. A co Pani myśli na temat picia zielonej kawy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że do mnie trafiłaś i zostałaś na dłużej ;)
      Jeśli chodzi o zieloną kawę to jest bardzo zdrowa. Jeśli chodzi o smak to dla mnie przebrzydle ohydna :(( ale można się zmusić dla wyższych celów ;)

      Usuń
  25. Małgosiu, jakie jest Twoje zdanie na temat soków z sokowirówki? Czy prawdą jest, że są one pozbawione witamin i trzeba koniecznie zainwestować w wyciskarkę?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są pozbawione. Owszem część się utleni ale to będzie ok. 25 %.

      Usuń
  26. Dziewczyny i chłopaki, ostatnio zainwestowałm w szynkowar i dla tych co lubią dobre wędliny polecam zainteresować się tematem.
    PS. Przepraszam, że tak mało w temacie ale myślę, że gadżet warty zainteresowania ☺

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy ten deser można zjeść jako potreningowy posiłek jeśli trening skończy się około 19-20?

    OdpowiedzUsuń
  28. Małgosiu, mija właśnie drugi tydzień jak korzystam z Twoich gotowych jadłospisów. Waga już 3 kg. w dół 😀 zaczynam również ćwiczyć i tu moje pytanie. Mogę dopiero ok. godz. 22. Kolację zjadam ok. 20. Czy dodatkowo przed i po treningu powinnam coś zjeść? Jeśli tak, to co to by miało być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ćwiczenia zaczynasz o 22 czy kończysz ?

      Usuń
    2. Zaczynam o 22.

      Usuń
    3. A czy zjedzona przed treningiem kolacja powinna byc bardziej kaloryczna, czy wystarczy tak jak w Twoich jadłospisach?

      Usuń
  29. Jaką sałatkę proponujesz skomponować Małgosiu jeśli mam do dyspozycji sałatę, łososia, awokado? Co jeszcze można dodać do takiej sałatki na śniadanie i z jakim sosem? :) i mogę do takiej sałatki zjeść 2 kromki chleba ciemnego z pesto? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Genialne dodatki. Dołóż do tego jeszcze zielonego ogórka, posyp pestkami dyni i zrób sos winegret.

      Usuń
  30. Dzisiaj po raz czwarty w przeciagu ostatnich dwoch tygodni robilam sloneczne tagliatelle :-);pyszota! A wczoraj po raz trzeci tagliatelle z sosem pomidorowym. Poezja smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na górze szklanki na zdjęciu jest obwódka czegoś czerwonego czy to jest też mus malinowy?

    OdpowiedzUsuń
  32. Gosiu mam od Ciebie spersonalizowana dietę i widzę już po tygodniu pierwsze efekty, pytanie moje jest tylko takie czy kolejność dni ma jakieś znaczenie, czy mogę sobie je mieszać dowolnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie zadajesz pytań na skrzynkę kontaktową ?
      Tak, dni możesz przestawiać ale nie wolno posiłków między dniami.

      Usuń
  33. Małgosiu, czy ten mus nakładać na stęzony jogurt?

    OdpowiedzUsuń
  34. Czym można zastąpić stewię i jaką ilością?

    OdpowiedzUsuń
  35. Robię juz ten deser kolejny raz. Nie lubię słodzików, dodaję 1 łyżeczkę cukru i cukier wanilinowy, czasem z laską wanili, a czasem bez, ale tyle by smak byl waniliowy. Nie spodziewałam się że z jogurtu można zrobić taką puszysta piankę ☺. Teraz nie dodaję juz musu tylko kawałki owocow, po malinach i truskawkach przyszedł czas na borówki. Swietnie wyglądają wśród chia. Deser pycha ☺

    OdpowiedzUsuń
  36. idealny przepis na dziś, dobrze że go trafiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Witaj Małgosiu, życzę dużo zdrówka w nowym roku. Mam pytanie,stosuję twoją dietę i zastanawiam się czy bedzie to ok. dodawać np.do owsianki lub kaszy jaglanej nasion chia ? Nie chciałabym zwiększyć kaloryczności i zmieniać proporcji diety. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. A ja mam pytanie. Pierwszy raz kupiłam nasiona chia i wrzuciłam do jogurtu. Chciałam jeść od razu, ale doczytałam gdzieś, że to najpierw musi napuchnąć. Musi? Bo to lipa trochę, żeby czekać kilka godzin na jogurt naturalny, jak mi się chce teraz zaraz już ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zjeść od razu, ale jak namięknie to smakuje lepiej.

      Usuń
    2. O, to super.

      To jeszcze jedno pytanie.

      Chciałam zrobić pudding z chią z mleka (krowiego, bo innego nie mam na razie), ale kompletnie nie chce mi gęstnieć. Ani z ciepłym, ani z zimnym, ani po wymieszaniu łyżeczką, ani po trzęsieniu w słoiczku. Najpierw zrobiłam ze szklanką mleka (300 ml) i dwiema łyżeczkami nasionek - klapa. Wzięłam pół szklanki i wciąż 2 łyżeczki nasionek - klapa. Co jest nie tak? Bo na pewno nie ma to konsystencji puddingu. Jak w końcu zakupię kokosowe mleko to spróbuję raz jeszcze, ale jak nie wyjdzie, to dam sobie spokój z puddingami.

      Usuń