środa, 15 lutego 2017

Pierwszy w tym roku numer dwumiesięcznika Food Forum z prezentem tylko dla czytelników Qchennych Inspiracji!


Kochani już za moment, już za chwilę, a konkretnie już pod koniec miesiąca w sprzedaży pojawi się pierwsze w tym roku wydanie dwumiesięcznika Food Forum.


Tylko do końca miesiąca kupując prenumeratę korzystając z tego linku (klik) 
(w linku zaszyty jest specjalny kod) do prenumeraty otrzymacie grawerowany pendrive z rocznym archiwum czasopisma
 i wszystkimi dotychczas wydanymi dodatkami w wersji elektronicznej.


Co znajdzie się na pendrive, który otrzymasz do swojego zamówienia?

Wszystkie numery czasopisma Food Forum, które pojawiły się w 2016 roku oraz dodatki Food Forum EXTRA będące case study wybranych jednostek chorobowych – choroby tarczycy, celiakia i inne nieceliakalne nietolerancje glutenu oraz nadwaga i otyłość dzieci. Dodatkowo, na pendrive znajdzie się dodatek Zdrowe Święta, który wszyscy prenumeratorzy otrzymali wraz z grudniowym wydaniem czasopisma. W dodatku znajdziecie przepisy na świąteczne dania w ich dietetycznej wersji wraz z piktogramami – wolne od glutenu, laktozy, cukru, wege.

Nowy numer czasopisma to poza nowymi tematami także nowi autorzy.

Dr Regina Wierzejska z warszawskiego Instytutu Żywności i Żywienia przygotowała artykuł na temat kawy zadając sobie pytanie czy jest używką czy produktem prozdrowotnym. Analizuje wpływ kawy na zdrowie przy cukrzycy, chorobach serca, nowotworach, chorobach neurodegeneracyjnych, w osteoporozie, chorobach przewodu pokarmowego, a także w trakcie ciąży.

Kawa, obok herbaty, jest jednym z najpopularniejszych napojów na świecie. Nic dziwnego zatem, że wpływ picia kawy na zdrowie jest od wielu lat przedmiotem dyskusji wśród konsumentów i żywieniowców. 
Po wielu latach panowania poglądu, że picie kawy prowadzi do nadciśnienia i chorób serca, ostatnie dziesięciolecie dostarczyło wielu przeciwstawnych danych naukowych. Aktualne badania nie tylko nie potwierdzają wcześniejszych obaw, ale wręcz sugerują pozytywny wpływ kawy na zdrowie. W światowym piśmiennictwie naukowym lawinowo przybywa publikacji o takich tytułach, jak: Kawa może chronić przed rozwojem chorób, Picie kawy a terapia demencji, Czy to już czas wypisywać receptę na kawę. Może to tym bardziej zaskakiwać, ponieważ kawa powszechnie uważana jest za używkę, czyli produkt niekojarzący się z wartościami odżywczymi.

Ryby – zmiennocieplne kręgowce występujące we wszystkich typach zbiorników wodnych na Ziemi. 
Część z nich, jako gatunki jadalne, poławiana jest i hodowana przez człowieka w celach konsumpcyjnych. 
W obrocie handlowym znajdują się w postaci świeżej, mrożonej, solonej, wędzonej, marynowanej, jako konserwy lub prezerwy (o krótkim terminie przydatności do spożycia, w hermetycznie zamkniętym opakowaniu, bez obróbki termicznej, często solone i/lub z dodatkiem substancji konserwujących). 
W sprzedaży można również spotkać oleje lecznicze, techniczne oraz mączkę rybną.
 
Doradca żywieniowy Ilona Otawska w swoim artykule „Czy warto jeść ryby?” zwróciła uwagę na zawartość witamin w rybach, skuteczność kwasów tłuszczowych, a także występowanie w nich diotoksyn i zanieczyszczeń.
Dwie dietetyczki mgr Karolina Gruszecka i mgr Aleksandra Chołody swoją uwagę skupiły na dietach oczyszczających i głodówkach popularnych i często stosowanych w okresie poświątecznym i wiosennym.
Mgr Wiktoria Kreft przygotowała natomiast materiał dotyczący diety samuraja i wszystkiego co na jej temat powinno się wiedzieć.
W numerze także powiązania pomiędzy mikroflorą jelitową a otyłością, tajemnice i zastosowanie ksylitolu, przepisy i pomysły na pasty kanapkowe oraz węglowodany w diecie sportowca.
W ramach działu superfoods - czystek.

UWAGA!
 Ponieważ w zamieszczonym wyżej linku zaszyty jest specjalny kod, aby otrzymać prezent należy przejść do strony zamówień tylko korzystając z podanego wyżej linku. 

88 komentarzy:

  1. Małgosiu, napisz proszę czy układasz diety żeby pozbyć się nadciśnienia. pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Małgosiu, ja nie w temacie. Wczoraj na kolację zrobiłam szaszłyki, bałam się reakcji męża bo z nim to różnie. Był tak zachwycony połączeniem smaków, że to co zostało, a zrobiłam na 2 dni, spakował sobie do pudełka na drugi dzień i stwierdził, że ja sobie jakoś poradzę z obiadem. Zapytał tylko, czy to przepis z głowy, czy znowu coś do tej "twojej Gośki". Od mojego "Masterszefa" - odpowiedziałam. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy pendrive otrzymamy zarówno do prenumeraty ekonomicznej ?

    OdpowiedzUsuń
  4. czy układasz Gosiu diety wegańskie lub wegetariańskie przy niedoczynności tarczycy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wegetariańskie przy NT tak. Wegańskich przy niedoczynności nie.

      Usuń
    2. jak nie jem ryb to takie też

      Usuń
    3. Czy dieta wegańska źle wpływa na funkcjonowanie tarczycy/nie dostarcza odpowiednich składników ważnych dla tarczycy, że nie układasz Małgosiu takich diet? Proszę uzasadnij ponieważ wegański styl życia jest dla mnie bardzo ważny.

      Usuń
    4. Przy diecie wegańskiej nie zbilansuje mi się białko i aminokwasy egzogenne w ramach jednego dnia. Przy diecie wegetariańskiej tak, bez problemu ale przy wegańskiej nie a aminokwasy egzogenne, właściwa ilość ma kluczowe znaczenie w NT.

      Usuń
  5. Witaj Małgosiu,
    Wczoraj obejrzałam dokument o rybach hodowlanych i się przeraził,a prędzej na kolację zjadłam łososia wędzonego na ciepło:)
    Małgosiu, jakie ryby mamy jeść,gdzie kupować? Doradźcie proszę.
    Pozdrawiam
    Wierna czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to obejrzałam i wnioski jakie wyciągnęłam to:
      1. nie jemy ryb hodowlanych
      2. nie jemy ryb z Bałtyku - żadnych
      Pozostaje chyba tylko czytanie etykiet i szukanie ryb złowionych w oceanach, tj. dorsz atlantycki czy dziki łosoś czy śledź.
      Małgosiu oglądaołaś ten program? Możesz coś od siebie powiedzieć, jakie ryby jeść?

      Usuń
    2. Mnie tez ten film przeraził....

      Usuń
    3. O jaki film chodzi?

      Usuń
  6. Gosiu! Jestem mamą karmiącą 7-tygodniowego synka. Ostatnio na policzkach zrobiły mu się grudki z zaczerwienieniem. Nasilają się po karmieniu. Po godzinie jaśnieją i tak aż do następnego karmienia. Wczoraj byłam u pediatry. Kazała odstawić nabiał, później dodała do tego soję. Widziałam, że nie jest przekonana do tego co mówi. Jak uważasz co powinnam wyeliminować z diety, by zaczerwienienie nie występowało? I czy na zawsze? Nie zaobserwowałam, by wysypka była silniejsza po jakiś konkretnych produktach zjedzonych przeze mnie. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślisz, że na cały okres karmienia czy tylko do czasu aż wysypka ustąpi? Czy pisałaś już czym można nabiał w diecie zastąpić?

      Usuń
    2. Na cały okres karmienia. Przypuszczam że jak wysypka zejdzie i znów zjesz coś nabiałowego to może wrócić. Szkoda maluszka.

      Usuń
    3. A czy jakbym sobie nie radziła z planowaniem posiłków to czy można u Ciebie zamówić taką dietę?

      Usuń
  7. Pytanie z innej beczki - czy buraka w plasterkach można na parze gotować?? jest sens?? beda jakieś właściwości? czy lepiej w całości w wodzie ugotować - pieczony nie wchodzi w gre...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ale najlepiej w całości i w skórce.

      Usuń
    2. W całości i w skórce na parze? ugotuje się??

      Usuń
    3. A dlaczego nie możesz upiec? Nie masz piekarnika?

      Usuń
  8. Gosiu, czy planujesz artykuł o dermatozach na tle immunologicznym, czy też dieta w takich przypadkach będzie taka sama jak np. przy Hashimoto, o którym już wielokrotnie pisałaś? pozdrawiam serdecznie sylwia

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu, ile mogę jeść ziemniaków na obiad w którym jest zupa?odchudzam się i jem tak ok 1800-1900 kcal.Bez zupy jem 200g ziemniaczków zawsze ale coraz częściej jemy dwudaniowy obiad.Czy powinnam zmniejszyć ilość ziemniaków? bo w zupie zawsze jest jakiś makaron, kasza lub ryż czy mogę dalej te 200g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. 200 gramów to za dużo. 120 max przy tej kaloryczności i to też nie codziennie ziemniaki. Raz, dwa razy w tygodniu.

      Usuń
  10. Małgosiu czy jeśli zażywam witaminę D to mogę piś razem z nią olej lniany? Kupiłam vigantoletten i muszę wykorzystać, a zastanawia mnie konsystencja tej tabletki. Z reguły są to kapsułki olejowe. Wdrażam też olej lniany do diety w celu polepszenia wyników cholesterolu. Stąd moje pytanie. Potem już witaminę D kupię Solgar. Natomiast olej lniany z poziomem omega 3 - 54 a omega 6 - 16.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu czy witamina D3 firmy Oleofarm jest w porządku? Tzn. czy można ją stosowac zamiast Solgar czy lepiej Vigantoletten?

      Usuń
    2. Nie wiem jaka jest w tym preparacie przyswajalność ale myślę że tak.

      Usuń
    3. Skład Oleofarm jest taki
      Składniki: olej lniany tłoczony na zimno wysokolinolenowy, żelatyna (składnik otoczki), cholekalcyferol (witamina D3), emulgator: monolaurynian polioksyetylenosorbitolu (polisorbat 20)
      Strasznie dużo jest "tych witamin D3" i juz się gubię, która dobra.
      Z kolei Vigantoletten to lek a nie suplement - tak piszą.

      Usuń
  11. Pani Małgosiu zamowilam diete u pani i czekam cierpliwie mam jednak pytanie czy przy tsh 4,949 ft3 3.86 ft4 11.36 anty tpo 0.32 brac eutyrox czy poczekac na diete ?do listopada ladnie mi spadalo i bylo juz 2.99 a potem lekarka kazala brac jod i znowu uroslo do 4.949prosze o rade bo juz nie wiem co robic

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Czy zetknęła się Pani kiedyś z badaniami dot. leczenia pacjentów, którzy w wyniku alergii na laktozę nie mogą jej przyjmować także jako składnika leków? Ostatnio ginekolog polecił mi zmiane lekarza, bo sam nie jest w stanie podjąć się leczenia, gdyz leki są tak "napakowane' laktozą. Mam w planie zajście w ciążę i trochę się boję, co w przypadku gdy niezbędne będzie podanie leków. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. To bardzo częste ostatnio.
      A jak silną masz alergię na laktozę? To alergia czy nietolerancja?

      Usuń
  13. Pani Małgosiu,
    1. czy żelazo na poziomie 22 przy zakresie referencyjnym 6,6 - 26 jest prawidłowym wynikiem?
    2. Czy taki wyniki wymaga wprowadzenia zmian w diecie?
    3. Czy sąsiedztwo z górną granicą jest jakimś znakiem ostrzegawczym?
    4. Czy fakt, że przez ostatni miesiąc codziennie włączałam dobre tłuszcze (migdały, pistacje, makrela, awokado, olej kokosowy plus owoce, warzywa, kasze) może mieć wpływ na wysokie żelazo?
    5. Czy podatność na infekcje może być związana z takim wynikiem? Lekarz podejrzewał anemię (tu szukał źródła częstych infekcji), a wyszło inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź Pani Małgosiu. Bardzo się cieszę :)

      Usuń
  14. Pani Małgosiu, do tego pytania o żelazo chciałam dodać, że cała morfologia w normie, kobieta 36 lat.

    OdpowiedzUsuń
  15. Gosiu, u mnie w Rossmannie pojawiło się mleko migdałowe (nie ma ecomil), czy warto go kupować , skład: woda źródlana, migdały (2%), węglan wapnia, sól morska, emulgator: lecytyna słonecznikowa, stabilizator: żywica gellanowa, naturalne aromaty, witaminy: D2, E, B12?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszystkie "mleka" migdałowe i itp mają takie składy (o ile nie gorsze) więc co tu jest nie tak? Stabilizator?

      Usuń
  16. Witaj Gosiu
    Przepraszam ze nie w temacie posta ale chciałam zapytać jak długo stosować kuracje miodem odstanym przez noc z dodatkiem soku z cytryny rano
    Pijemy z mężem już od jesieni i zastanawiam się czy jeszcze pociągnąć powiedzmy do końca marca czy skończyć z końcem lutego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu a trzeba w ogóle ją przerywać? My pijemy z mężem już rok i nie wyobrażamy sobie poranka bez miksturki :) ??

      Usuń
  17. Gosiu ćwiczę 4 razy w tygodniu jem 1500 kalorii,czy to nie za mało kalorii?ppm 1230. boje się ,ze jem za mało kalorii czy nie spowolnie sobie metabolizmu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od tego co to są za ćwiczenia i jakie są proporcje diety.

      Usuń
    2. Gosiu korzystam z tych gotowych jadłospisów umieszczonych na blogu.ćwiczę ok 45 min z Ewa Chodakowska lub z Ania Dziedzic

      Usuń
  18. możecie mi doradzić Ty Gosiu czy inne panie czytające ten cudowny blog, ile razy w tygodniu ćwiczycie?ja 4 razy w tygodniu i już sama nie wiem czy to dużo czy mało.Jak jest u was?

    OdpowiedzUsuń
  19. Gosiu ja mam pytanie z innej beczki.
    Jak sobie poradzic z opuchlizna w czasie ciazy? Jestem w polowie drogi i nie czuje abym puchla ale widze to po sladzie od skartetki na kostce (szczegolnie lewej). Czy sa jakies naturalne sposoby zeby zapobiec temu, tym bardziej ze zaczyna sie robic coraz cieplej i pewnie bedzie gorzej. Mam prace siedzaca ale co 40min.-godz. staram sie przejsc kawalek.
    Z gory dziekuje za odpowiedz
    I za prace jaka wkladasz w tego bloga i choc wiele problemow zdrowotnych ktore poruszasz mnie nie dotycza z checia czytam kazdy nowy artykul.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odstawić sól. Leżeć z nogami wysoko.

      Usuń
    2. Tylko ze ja naprawde uzywam malo soli. Gotuje sama, nie kupuje przetwozonej zywnosci. Wieczorami sobie leze z nogami do gory, ale chyba to za malo. Zaczelam tez sobie oplukiwac nogi zimna woda podczas brania prysznicu. Narazie nie jest tragicznie, ale nie chcialabym aby to sie pognebilo.
      Moge pic czystka i pokrzywe naprzemniennie?

      Usuń
  20. Gosiu,pewnie wyjdę na nie czytającą ze zrozumieniem, ale potwierdź proszę - pendrive z archiwum otrzymamy zamawiając droższą opcję prenumeraty?

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Małgosiu,jestem twoja wierną czytelniczką od roku.Po raz pierwszy potrzebuje twojej porady.Dzięki twojemu blogowi i jadłospisom wzięłam się za siebie ćwiczyłam ostro na siłowni i jadłam zgodnie z twoimi poradami,w związku z tym odchudziłam się prawie 9 kg od lutego zeszłego roku.Wszystko było dobrze ale od kilku tygodni przestało mi się chcieć ćwiczyć i odeszła mi ochota na jedzenie warzyw,sałatek i zdrowych rzeczy.
    W grudniu wiadomo troszkę sobie pozwoliłam i zauważyłam nagły wzrost wagi z 61 na 63. Teraz jest coraz gorzej, mam potworna ochotę na słodycze i jedzenie "normalnych" obiadów tzn. kotletów, kapusty zasmażanej,ziemniaków a nie kaszy,warzyw i mięsa pieczonego...powiedz proszę jak sobie z tym teraz poradzić bo potrzebuje nie tyć więcej a nawet chciałabym zrzucić te 2 kg.
    Twoja wierna czytelniczka .

    OdpowiedzUsuń
  22. Gosiu, mam pytanie dot. obliczania procentowego FT3 i FT4. Podajesz normy dla ft3 2,30-4,20 pg/ml, dla ft4 0,89-1,76 ng/dl. Robiłam badania i normy były dla ft3 1,71-3,71 pg/ml, dla ft4 0,79-1,34 ng/dl. Co może być przyczyną takich rozbieżności?

    OdpowiedzUsuń
  23. Małgosiu,
    Chciałam zrobić sobie test na nietolerancję pokarmową. Jak powinnłam przygotować się do tego badania, co jeść a czego unikać. Czy takie badanie zobrazuje mi na co mam nietolerancję będąc weganką - chyba jedynie gluten lub pewne warzywa, ziarna lub owoce? Czy w moim przypadku żywiąc się wegańsko warto robić takie testy?
    Rozumiem, że u Ciebie również mogę zrobić takie badanie, jak to wygląda?
    Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  24. Małgosiu prosze poradz co czynic z rybami?ktore sa bezpieczne?podobno śledzia bałtxtckiego i innych ryb tlustych nie wolno jadac bo maja bardzo duzo toksyn a ja tak sie zajadam śledziami.Te w puszkach tez sa z bałtyku.

    OdpowiedzUsuń
  25. No właśnie, po tym programie o rybach, strach się bać.
    Małgosiu oglądałaś?
    Jakie ryby jeść i gdzie kupować?

    OdpowiedzUsuń

  26. Gosiu, razem z mężem zaczynamy się odchudzać i mogłabyś nam podpowiedzieć przez co pomnożyć ppm?ja ćwiczę dywanówki 40min 5x w tyg a mój mąż biega na bieżni w domu 15 min tez 5x w tygodniu.I nie wiem czy w naszym przypadku to 1,2 czy 1,4.Bardzo prosimy o radę i pozdrawiamy serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny blog! Wszystkie artykuły są pełne wartościowej i ciekawej wiedzy. Chyba skuszę się na ten magazyn. Lubię czytać takie gazety bo zawsze mozna dowiedzieć się czegoś mądrego :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Małgosiu, piszę jako mieszkanka Krakowa, w którym potężny smog zatruwa powietrze od kilku miesięcy. Wychodzimy z domu w maseczkach, pijemy regularnie herbatkę z czystka. Co jeszcze możesz polecić ? A może to temat warty szerszego omówienia? Przecież smog dotyka nie tylko mieszkańców małopolski.
    Renia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciez Gosia pisala na ten temat pare dni temu!!!!!

      Usuń
    2. Był cały post o smogu całkiem niedawno. Tam jest wszystko napisane.

      Usuń
  29. Czy liczba tych pendriverów jest ograniczona? Czy na pewno go dostanę jak zamówie prenumeratę,ponieważ nigdzie nie pisze na ich stronie,że jest taki prezent?pozdr

    OdpowiedzUsuń
  30. Gosiu dziekuje za przepis z batatmi i cukinia... narzeczony polknal obiad:) zrobilam razem z szaszlykami z ananasem i papryka.. a to polaczenie pietruszki i kiwi wybitne... DZIEKUJE!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Małgosiu, przy niedoborze witaminy D3, co lepiej pić?
    1.Vigantoletten czy
    2.Kropelki takie dla dzieci, oczywiście w odpowiedniej dawce
    3.Czy to prawda, że niedobór witaminy D3przyczynia się do powstawania mięśniaków macicy, gdyż witamina D3 działa jako hormon? Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Małgosiu mam pytanie czy odpowiednią dietą można wspomóc wchłonięcie się torbieli na jajniku? Jesli tak jak dlugo czeka się teraz u ciebie na diete? (jestem wegetarianka) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze. To zależy od tego jak przedstawiają się badania hormonalne. Mam kilka przypadków w których tak, dieta pomogła.

      Usuń
  33. Jak sobie radzić z napięciem przed miesiączką. Ja zbieram wodę, mam uderzenia gorąca. Brałam teraz Castagnus przez 3 miesiące i było lepiej ale jak odstawiłam to jest już w pierwszym miesiacu dużo gorzej niż przed kuracją. Pani Małgosiu jakieś rady. Co Pani sądzi o diecie niskowęglowodanowej w drugiej częsci cyklu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest post na ten temat. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Castagnus obniża prolaktyne, więc jeśli widziałaś po nim poprawę to może masz problem z tym hormonem. Warto zrobić badania

      Usuń
  34. Pani Małgosiu, mam pytanie. Czym można wspomagać organizm przy podejrzeniu stwardnienia rozsianego? czy dieta ma tu duże znaczenie? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta ma kolosalne znaczenie. Koniecznie bez glutenu i nabiału + dieta przeciwzapalna.

      Usuń
  35. Małgosiu jesteś moim guru - czytam wszystko co piszesz i liczne rzeczy i porady stosuję. Mam dziś pytanie w związku z napojami w ciągu dnia. Oprócz porannej kawki z mlekiem i wody w pracy piję różne zioła: czystek, pokrzywa, melisa, tymianek, mięta oraz zielona herbata. Za dużo tego jak dla mnie w ciągu dnia i piję na zmianę: jednego dnia np. pokrzywa i melisa, innego czystek,tymianek i melisa itd. Ale zastanawiam się czy nie lepiej pić jakieś okreslone zioła codziennie przez dłuższy czas a potem zmienić? Co z czym pić i jak często zmieniać np. po miesiącu? Dzięki, że jesteś i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pij wszystkiego na raz. Tydzień jedno, potem tydzień drugie.

      Usuń
  36. Zamówiłam roczną prenumeratę, 16 lutego, opłacona przez PayU. Do dnia dzisiejszego nie dostałam ani gazety, ani potwierdzenia przyjęcia zamówienia. BOK nie odpowiada na maile, a infolinia zapewnia o wysyłce.
    Szok!
    Ilona

    OdpowiedzUsuń